تبادل پرچم گنبدهای آستان مقدس امام حسین(ع) و امام رضا(ع)

ایکنا , 25 شهريور 1393 ساعت 12:18

آیین تبادل پرچم‌ گنبد‌های مطهر حرم امام حسین(ع) و امام رضا(ع) طی مراسم ویژه‌ای در کربلای معلی برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حسینی، افضل الشامی، معاون دبیرکل آستان مقدس حسینی و برخی از متولیان حرم امام حسین(ع) از هیئت ایرانی که حامل پرچم حرم امام رضا(ع) به شهر کربلای معلی بودند، استقبال کردند.

نماینده آستان قدس رضوی با اهدای پرچم حرم امام رضا(ع) به افضل الشامی در مقابل، پرچم گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) را از این مقام عراقی تحویل گرفت.

افضل الشامی طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: تبادل این دو پرچم طبق سنت حسنه هفت سال گذشته که پرچم گنبد مطهر امام رضا(ع) همزمان با سالروز ولادت این امام همام در سایر شهرهای ایران به اهتزار در‌می‌آمد، انجام شد تا بر این اساس شاهد اهتزاز این پرچم مبارک در شهرهای عراق به‌ویژه عتابت عالیات نیز باشیم.

وی در ادامه یادآور شد: ما نیز به نوبه خود پرچم گنبد آستان مطهر امام حسین(ع) را به هیئت ایرانی اعزامی از آستان قدس رضوی اعطا کردیم تا در ادامه شاهد تبادل تجربیات و نیز تحکیم روابط دوسویه باشیم.

الشامی در پایان گفت: سال گذشته پرچم مطهر حرم امام رضا(ع) به آستان مقدس امام علی(ع) اهدا شد و امسال نیز قرار است، این پرچم به آستان مقدس حسینی در کربلای معلی اهدا شود.

مراسم تبادل پرچم‌ها در کربلای معلی










کد مطلب: 20823

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/20823/تبادل-پرچم-گنبدهای-آستان-مقدس-امام-حسین-ع-رضا

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir