تحریف یکی از مسائل مهم در مداحی است

ایکنا , 26 شهريور 1393 ساعت 14:20

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی سیمرغ در نشست بررسی وضعیت کانون مداحان این شهرستان با اشاره به اهمیت مداحی در ترویج سیره و روش اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جامعه، گفت: یکی از مسائل مهمی که باید در مداحی به آن توجه شود مسئله تحریف است.


حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله رمضانی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی سیمرغ، ۲۵ شهریورماه در نشست بررسی وضعیت کانون مداحان این شهرستان که با حضور رئیس اداره فرهنگی و تبلیغ اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران، مسئول کانون مداحان مازندران، کارشناس تشکل‌های مذهبی، مسئول کانون مداحان و شورای هیئت‌های مذهبی، دبیر و اعضای کانون مداحان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ برگزار شد با اشاره به اهمیت مداحی در ترویج سیره و روش اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در جامعه، گفت: یکی از مسائل مهمی که باید در مداحی به آن توجه شود مسئله تحریف است.

وی افزود: مداحان باید در مداحی خود اصل واقعیت را مورد توجه قرار دهند و امر آموزش نیز از مواردی است که باید مورد توجه کانون مداحان قرار گیرد.

در ادامه علیرضا زرقانی، رئیس اداره فرهنگی و تبلیغ اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی جهت رشد و ارتقاء کیفی مداحان تأثیر بسزایی دارد، گفت: باید با تدوین و برنامه‌ریزی‌های مستمر نسبت به این مهم اقدامات لازم به‌عمل آید.

محمد محسن‌زاده، مسئول کانـون مداحـان و شاعران مذهبـی مازندران نیز در این نشست گفت: عدم آشنایی مداحان با منابع درست مداحی یکی از دلایل پرداختن آن‌ها به تحریفات است. در حوزه تبلیغات و مداحی بانوان باید اقداماتی صورت پذیرد تا اینکه بانوان در حوزه مداحی و تبلیغ به‌طور جداگانه و تخصصی وارد شوند.

در پایان حسین پورمحمد، مسئول کانون مداحان شهرستان سیمرغ نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد کانون با اشاره به اینکه زمینه فعالیت در عرصه کانون مداحان بیشتر از پیش فراهم شده است، گفت: برنامه‌های آموزشی برای ارتقای سطح مداحی در شهرستان، مسائل جانبی که در آموزش مداحان مؤثر واقع می‌شود در این کانون در دست اقدام است.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته در کانون بیان کرد: برای کلیه مداحان شهرستان کارت شناسایی موقت صادر خواهد شد.


کد مطلب: 20838

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/20838/تحریف-یکی-مسائل-مهم-مداحی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir