اعزام بیش از ۶۰ درصد حج‌گزاران ایرانی به سرزمین وحی

ایکنا , 30 شهريور 1393 ساعت 11:43

مدیر عملیات حج از اعزام ۶۰ درصد حج‌گزاران ایرانی به سرزمین وحی خبر داد و گفت: از ابتدای عملیات حج تاکنون ۴۱ هزار ۴۲ نفر از زائران ایرانی به سرزمین وحی اعزام شده‌اند.


ناصر خدرنژاد مدیر عملیات حج در نشست مدیران ستادی سازمان حج و زیارت با سرپرست حجاج ایرانی اعلام کرد: از ابتدای عملیات حج تاکنون ۴۱ هزار ۴۲ نفر از زائران ایرانی در قالب ۳۰۴ کاروان تا پایان روز شنبه به سرزمین وحی اعزام شده‌اند.

خدرنژاد ادامه داد: از ۲۲ شهریور اعزام زائرین از مدینه منوره به مکه مکرمه آغاز شده که در این یک هفته حدود ۱۸ هزار نفر از زائرین از مدینه به سمت مکه حرکت کرد‌ه‌ا‌ند. همچنین از ۲۵ شهریور پروازهای مدینه بعد به سمت جده آغاز شد و تاکنون حدود ۱۳ هزار زائر مدینه بعد نیز وارد مکه مکرمه شد‌ه‌اند. در حال حاضر حدود ۱۶ هزار نفر زائر در مدینه منوره و ۲۵ هزار نفر نیز در مکه مکرمه حضور دارند.

مدیر عملیات حج تعداد پروازهای حجاج ایرانی را ۱۲۷ پرواز اعلام کرد و افزود: ۹۷ پرواز از ایران به مدینه منوره و ۳۰ پرواز به سمت جده صورت گرفته است که از این تعداد، ۳۱ پرواز شرکت هواپیمایی ایران ایر،۳۳ پرواز شرکت هواپیمایی ماهان و ۶۳ پرواز شرکت هواپیمایی سعودی، جابجایی زوار را از ایران به سرزمین وحی بر عهده داشته‌اند.

معاون حج و عمره و عتبات سازمان حج و زیارت ادامه داد: تا‌کنون فقط سه پرواز از استان‌های ارومیه، اهواز و تهران تأخیر طولانی مدت داشته‌اند که برای آرامش خاطر زائرین این پروازها مدت اقامت آنها را در مدینه منوره اضافه کردیم تا بتوانند از فضای معنوی مدینه النبی بهره لازم را ببرند.

وی با اشاره به مذاکراتی که با شرکت هواپیمایی جدید در سعودی صورت گرفته ابراز امیدواری کرد با استفاده از پتانسیل موجود در شرکت هواپیمایی جدید بهبود روند پروازها را شاهد باشیم.

خدرنژاد با توجه به رضایت زائرین از خدمات حمل و نقل برون شهری و سایر خدمات مسکن و تغذیه و تدارکات تصریح کرد: با تشکیل کارگروه‌های مختلف از سال گذشته و با کار کارشناسی تلاش کردیم ضمن کم کردن تعداد نیروها، کیفیت نیروها را افزایش داده و در عمل شاهد حجی آرام و روان و رو به رشد باشیم.

وی از طرح امدادی ویلچر برای زائرین ناتوان در ایستگاه‌های غزه و شعب‌عامر نیز خبر داد و گفت: گروه امداد، زائران ناتوان را از پای اتوبوس‌ها تا نزدیکترین درب مسجدالحرام با کمک ویلچر همراهی می‌کنند.
لازم به ذکر است: آخرین پرواز زائران مدینه‌قبل، امشب از تهران به مقصد مدینه‌منوره انجام خواهد شد.


کد مطلب: 20858

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/20858/اعزام-بیش-۶۰-درصد-حج-گزاران-ایرانی-سرزمین-وحی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir