گردهمایی ذاکران، مداحان و شاعران اراکی

شبستان , 30 شهريور 1393 ساعت 12:42

به مناسبت روز زیارت خاصه امام رضا علیه السلام شامگاه جمعه گردهمایی ذاکران، مداحان و شاعران اراکی در امامزادگان عبدالله و آمنه خاتون علیه السلام شهر اراک برگزار شد.


به مناسبت روز زیارت خاصه امام رضا علیه السلام شامگاه جمعه گردهمایی ذاکران، مداحان و شاعران اراکی در امامزادگان عبدالله و آمنه خاتون علیه السلام شهر اراک برگزار شد.

حجت الاسلام محمد علی عبداللهی، از اساتید حوزه و دانشگاه اراک در این مراسم با اشاره به اهمیت زیارت امام رضا علیه السلام گفت: وجود بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا علیه السلام مایه افتخار برای ایرانیان است.

وی بر الگو گیری از سیره و منش حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام و ائمه اطهار علیه السلام تاکید کرد و افزود: حرکت در این مسیر راه سعادت و سلامت دنیا و آخرت را به انسان نشان می دهد.

حجت الاسلام عبداللهی اضافه کرد: امام رضا علیه السلام با آن که امام عصر و برگزيده ی خدا بود، در زندگی خويش با طبقات مختلف مردم حتی خدمتکاران و زيردستان با نهايت صميميت و فروتنی رفتار می کرد.

وی ادامه داد: حضرت علی بن موسی الرضا علیه الاسلام خوی نيکوی حلم و بردباری را از پدر بزرگوار خود امام موسی کاظم علیه لاسلام به ارث برده بود و در برابر افراد جاهل و گستاخ با بردباری رفتاری می کرد.

در این جلسه که با حضور هیئت ذاکران فاطمی، شاعران، مداحان و مردم مومن و ولایتمدار شهر اراک برگزار شد، هر یک از مداحان و شاعران به قرائت اشعاری در مدح حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام پرداختند.

قرائت قرآن، پذیرایی از زائران و شرکت کنندگان، قرائت دعای سمات و مداحیه سرایی از دیگر برنامه های این مراسم بود که در جوار بارگاه فرزندان موسی بن جعفر، امامزادگان عبدالله و آمنه خاتون علیه السلام شهر اراک برگزار شد.


کد مطلب: 20862

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/20862/گردهمایی-ذاکران-مداحان-شاعران-اراکی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir