هتل زائران فارسی در کربلا ساخته می شود

مهر , 30 شهريور 1393 ساعت 13:49

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس از ساخت هتل چهار ستاره ای برای زائران فارسی در شهر کربلا خبرداد.


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس از ساخت هتل چهار ستاره ای برای زائران فارسی در شهر کربلا خبرداد.

جابر مهدیار صبح یکشنبه در نشستی خبری، گفت: این هتل در ۱۴ طبقه با ۱۲ هزار متر زیربنا و با ظرفیت احتمالی جای دادن حدود ۴۰۰ مسافر طی سه سال ساخته خواهد شد.

وی افزود: زمین این هتل را از حرم امام حسین (ع) تحویل گرفته ایم که نزدیک به حرم قرار گرفته است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس همچنین از ساخت زائرسرای دیگری در زمینی به وسعت هزار و ۴۰ متر در شهر مشهد برای زائران فارسی خبرداد و بیان کرد: بنابر تاکید مقام معظم رهبری که هر استانی در مشهد مقدس دارای زائر سرا باشد، درصدد برنامه ریزی هستیم تا بتوانیم حدود ۴۰۰ نفر را در هر شب به عنوان زئران امام رضا (ع) در مشهد اسکان دهیم.

مهدیار با اشاره به اینکه ساخت این زائرسرا بین دو الی سه سال طول خواهد کشید، گفت: زائرسراهایی که در کربلا و مشهد مد نظر هستند حاصل تلاشی است که در دوران مسئولیت آیت الله ایمانی در حال اجراست و با نظارت ایشان انجام خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: هزینه ساخت این دو زائرسرا توسط خیرین و مردم فارس تامین می شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس با عنوان اینکه ساخت حرم فاطمه زهرا (س) در زمینی به وسعت هفت هکتار و با ۲۱۸ هزار متر زیربنا در شش طبقه در حال ساخت است، گفت: هنرمندان و کارشناسان کار طراحی ۲۰۰ درب این صحن را به صد در صد رسانده اند و درب ها از چوب ساج و راش و با معماری سنتی مهندسی شیعی ساخته می شود و تزئین آن به وسیله آینه کاران صنعتی سنتی انجام می شود.

مهدیار با اشاره به اینکه هزینه ساخت دربها توسط عموم مردم کشور تامین می شود، ادامه داد: طول مدت ساخت برای دربها دو سال است.

وی ابراز داشت: ساخت دو صندوق بزرگ خاتم که برای داخل ضریح امامین جوادین و کاظمین (ع) در حال ساخت بود به مراحل پایانی رسیده است و زمینه های واگذاری آنها به تولید استان این امامان فراهم خواهد شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس در ادامه بیان کرد: نذورات این صندوق ها توسط مردم مشهد تامین و سازندگان و هنرمندان فارسی کار آن را به انجام رسانده اند.


کد مطلب: 20865

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/20865/هتل-زائران-فارسی-کربلا-ساخته-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir