برگزاری همایش کانون مداحان استان البرز

سازمان تبلیغات اسلامی , 31 شهريور 1393 ساعت 9:17

همایش کانون مداحان البرزدر تالار شهیدان نژادفلاح این استان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز،همایش کانون مداحان با حضور ۸۰۰ مداح استان البرز با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز، شورای اسلامی، شهرداری کرج و کانون بسیج مداحان در تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد.

در ابتدای این همایش حجت‌الاسلام حاتمی سرپرست معاونت فرهنگی البرزضمن عرض خیر مقدم به مداحان و مسئولین فرهنگی استانی و شهرستانی، گفت:شما مداحان و شعرایی آیینی خادمان اهل بیت علیهم اسلام هستید و این خدمت کردن از تاج پادشاهی بهتر است.

حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرزضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس به توصیف مدح و مداحی از دیدگاه اسلام پرداخت وگفت:شما سربازان عرصه تبلیغ فرهنگ عاشورا و فرهنگ فاطمی هستید.

وی افزود:از جمله مسائلی که یک مداح در مداحی باید در نظر بگیرد این است که باید بینش و آگاهی خود را در زمینه مدح و مداحی بالا ببرد و هر آنچه را که در قالب مدح و مداحی بیان می‌کند باید بر اساس و اقعیات و مستندات تاریخی باشد.

مسعودی افزود:مداح به‌عنوان الگوی یک هیئت است و امروز جوانان ما به شدت مورد هجمه شبکه های ماهواره ای هستند به همین خاطر امروز نیاز جامعه به مداحان بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت:جایگاه مداحی جایگاه بسیار ارزشمندی است به همین خاطر مداح باید از اشعاری استفاده کند که بیان کننده وقایع عاشورا باشد یعنی مداحی باید به گونه ای باشد که تعالی انسان و وقایع عاشورا را برای جوانان و نوجوان به خوبی ترسیم کند.


 


کد مطلب: 20867

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/20867/برگزاری-همایش-کانون-مداحان-استان-البرز

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir