نرم‌افزار سبط‌ النبی به زودی عرضه می‌شود

ایکنا , 1 مهر 1393 ساعت 9:06

نرم‌افزار «سبط النبی» به سفارش مجمع جهانی اهل بیت(ع)و توسط مرکز تولید شده است که به زودی عرضه خواهد شد.


نرم‌افزار «سبط النبی» ویژه کنگره بین‌المللی سبط النبی، امام حسن مجتبی(ع) به سفارش مجمع جهانی اهل بیت(ع) و توسط مرکز نور تولید شده است.

این نرم‌افزار شامل متن و تصویر ده‌ها عنوان کتاب و مقاله درباره امام حسن مجتبی(ع) ویژه پژوهشگران معارف اسلامی تولید شده است.

در این نرم‌افزار نقدهای صورت گرفته درباره فیلم «الأسباط» نیز گردآوری شده است. برخی از کتب گنجانده شده در این برنامه شامل أعلام الهدایة (پیشوایان هدایت)، زندگی چهارده معصوم(ع)، صلح الحسن و ثورة الحسین، بلاغة الإمام الحسن، کشف الغمة فی معرفة الأئمة(ع)، الفصول المهمة فی معرفة الأئمة(ع)، فضائل الخمسة، تذکرة الخواص، سیرة رسول الله و اهل بیته(ع) و نفحات من سیرة ائمة اهل البیت(ع) است.

از برخی امکانات این نرم‌افزار می‌توان به نمایش متن، جستجو، لغتنامه، پژوهش فعال، یادداشت‌برداری و چاپ اشاره کرد. همچنین امکانات پژوهشی آن شامل نمایه‌‌گذاری، حاشیه‌نویسی، رنگی کردن و علامت گذاری در متن با هدف بازیابی سریعتر مطلب و ثبت اطلاعات بیشتر مربوط به متون برنامه و امکان مدیریت قابلیت‌های پژوهشی برنامه توسط کاربر است.

از امکانات جانبی این نرم‌افزار می‌توان به دسترسی به چند نوع صفحه‌ کلید رایج و نیز چندین قلم نمایش برای استفاده آسان از نرم‌افزار، امکان مشخص کردن مسیر برای ضبط پژوهش‌ها به همراه قابلیت‌های متنوع و قابلیت نمایش یا عدم نمایش اِعراب و سرصفحه در متون برنامه اشاره کرد.

حجم برنامه به صورت لوح فشرده ۶۲۵MB و حداقل فضای مورد نیاز پس از نصب ۵۹۰MB است.

کاربران برای مشاهده بخش‌های مختلف مرکز نور می‌توانند به نشانی www.noorsoft.org مراجعه کنند.


کد مطلب: 20882

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/20882/نرم-افزار-سبط-النبی-زودی-عرضه-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir