«دانشنامه امام مهدی(عج)» به چاپ دوم رسید

ایکنا , 1 مهر 1393 ساعت 12:29

مدیر انتشارات دارالحدیث گفت: «دانشنامه امام مهدی(عج)» در کمتر از چند ماه به چاپ دوم رسیده و در حال حاضر دانشنامه فاطمی در دست تدوین است.


حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا، مدیر انتشارات دارالحدیث، درباره تازه‌های نشر این انتشارات گفت: انتشارات دارالحدیث ۳۵ عنوان کتاب زیرچاپ دارد، البته بیشتر آنها چاپ مجدد هستند و از میان آنها می‌توان به کتاب‌های «از قرآن بیشتر بدانید»، «در بهشت ایمان»، «اینجا آسمان نزدیکتر است»، چاپ دوم «دانشنامه امام مهدی(عج)» و گزیده دانشنامه امام حسین(ع) اشاره کرد.

وی افزود: انتشارات دارالحدیث، امسال رویکرد انتشار کتاب با موضوعات عمومی و مخاطبان گروه‌های مختلف از جمله، جوان، نوجوان و حتی کودک را در دستور کار خود دارد.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا ادامه داد: «از قرآن بیشتر بدانید» یکی از این کتاب‌های عمومی است که شامل ۱۱۴ سؤال درباره قرآن است که توسط مهدوی خسروی تدوین شده و برگرفته از کتاب «شناختنامه قرآن» است و مخاطبان نوجوان می‌توانند از بهره ببرند.

وی گفت: کتاب «من ازدواج نمی‌کنم»، عنوان دیگری است که برای مخاطبان جوان تهیه شده و به زودی منتشر می‌شود و برگرفته از نکات مهم در رابطه با ازدواج پیامبر اکرم(ص)، سخنان پیامبر(ص) و ازدواج‌هایی که پیامبر اکرم(ص) نسبت به آنها عنایتی داشته بیان شده است، البته این اثر به صورت داستان‌های کوتاه منتشر می‌شود.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا درباره تدوین دانشنامه در این انتشارات گفت: در کنار موضوع انتشار کتاب‌های عمومی، دانشنامه‌هایی نیز منتشر می‌شود و تاکنون «دانشنامه امام علی(ع)»، «دانشنامه امام حسین(ع)»، «دانشنامه امام مهدی(عج)» و یک دوره هم «حکمت‌نامه پیامبر(ص)» منتشر شده است که در رابطه با دانشنامه نخست، گزیده‌ای از آن در دست نشر است و با توجه به اینکه ایام ماه محرم نیز نزدیک است در این ایام منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به دانشنامه امام مهدی(عج) گفت: چاپ نخست این دانشنامه اوایل امسال منتشر شد و در حال حاضر چاپ نخست آن به اتمام رسیده و چاپ دوم در دست صحافی است و هنوز به بازار عرضه نشده است.

وی در پاسخ به اینکه در حال حاضر بر روی چه پروژه‌های از تدوین دانشنامه کار می‌شود، بیان کرد: دانشنامه‌های دیگری از جمله دانشنامه فاطمی در دست انجام است، اما فکر نمی‌کنم طی دو سال آینده بتوانیم دانشنامه مبسوطی را ارائه دهیم، چرا که این پروژه‌ها زمان‌بر هستند.

مدیر انتشارات دارالحدیث با اشاره به تولیدات نرم‌افزاری این انتشارات گفت: انتشارات دارالحدیث در این زمینه نیز ورود کرده و آثار فاخری تولید کرده است و یکی از جدیدترین آثار طی هفته آینده روانه بازار نشر می‌شود که درباره امام حسین(ع) است و مطالبی درباره این امام همام در قالب‌های جذاب و نو آماده شده است و می‌تواند برای مخاطبان گوناگون به ویژه جوانان مورد استفاده باشد.

گفتنی است، دوره ۱۰ جلدی «دانشنامه امام مهدی(عج)» بر پایه قرآن، حدیث و تاریخ به دو زبان فارسی و عربی و به قلم آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری و با همکاری محمدکاظم طباطبایی و ترجمه عبدالهادی مسعودی توسط پژوهشگاه قرآن و حدیث منتشر شد.

نقد علمی این دوره که در آستانه ماه مبارک رمضان امسال با حضور رهبر معظم انقلاب رونمایی شده است، توسط رضا استادی صورت گرفته است. همچنین تحقیق و تکمیل مصدریابی این اثر را محمود کریمیان و محمدرضا سجادی‌طلب انجام داده‌اند.


کد مطلب: 20892

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/20892/دانشنامه-امام-مهدی-عج-چاپ-دوم-رسید

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir