دومین سوگواره تعزیه‌خوانی خراسان جنوبی به میزبانی سرایان برگزار می‌شود

ایکنا , 2 مهر 1393 ساعت 10:27

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: دومین سوگواره تعزیه‌خوانی خراسان جنوبی به میزبانی این شهرستان از هفتم تا نهم آبان امسال برگزار می‌شود.


به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی، احمد محبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی عصر روز گذشته، ۲۹ شهریورماه در جمع هنرمندان تعزیه گفت: سوگواره تعزیه با هدف استمرار باورهای آئینی، آداب و رسوم مذهبی و اعتلای هرچه بیشتر آئین تعزیه‌ برگزار می‌شود.

وی افزود: این سوگواره همزمان با دهه نخست ماه محرم (چهارم تا ششم محرم‌الحرام ۱۴۳۶) مصادف با هفتم تا ۹ آبان‌ماه به میزبانی شهرستان سرایان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به ارسال فراخوان این همایش گفت: فراخوان برگزاری این همایش به ادارات سطح استان ارسال شده و تا ۱۵ مهرماه آثار جمع‌آوری و پس از داوری گروه‌های برتر معرفی و طی سه روز همایش اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: موضوع متون تعزیه‌ها باید در مورد اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده و متقاضیان شرکت در سوگواره ملزم به ارسال سی‌دی اجرا و یک نسخه از متن تعزیه تا ۱۵ مهرماه به دبیر خانه مستقر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرایان هستند.

محبی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت این اداره مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۵۶۲۸۲۲۸۲۸۱ تماس بگیرند، یادآور شد: مراسم اختتامیه این سوگواره هفتم تا نهم آبان‌ در سرایان با حضور تمام گروه‌های شرکت‌کننده و اساتید کشوری تعزیه از تهران برگزار می‌شود.


کد مطلب: 20898

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/20898/دومین-سوگواره-تعزیه-خوانی-خراسان-جنوبی-میزبانی-سرایان-برگزار-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir