تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۹
۰
کد مطلب : ۲۰۹۲۴

اعلام محورهای سومین همایش بین‌المللی غدیر در نجف

اعلام محورهای سومین همایش بین‌المللی غدیر در نجف
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس امام علی(ع)، علی خضیر حجی، عضو کمیته مقدماتی سومین جشنواره بین‌المللی غدیر اظهار کرد: همایش غدیر از مهم‌ترین برنامه‌های این جشنواره است که پژوهش‌های مختلفی را در ۴ محور بررسی خواهد کرد.

وی افزود: «واقعه غدیر و اهمیت آن در اندیشه اسلامی»، «امام علی(ع) و حکومت اسلامی»، «امام علی(ع) و اندیشه انسانی» و «عید غدیر در ادبیات عرب و ادبیات جهان» به ترتیب محورهای اول تا چهارم جشنواره است.

حجی تصریح کرد: کمیته مقدماتی جشنواره از پژوهشگران و اندیشمندان دعوت کرده است که پژوهش‌های خود را تا قبل از برگزاری جشنواره به آدرس‌های ،info@imamali.com ،algadeer@yahoo.com ، dr.alihjee@yahoo.com ،saltouraihi@yahoo.com ایمیل کنند یا برای ارسال آثار خود با تلفن‌های ۰۰۹۶۴۷۸۰۱۴۲۳۲۶۸، ۰۰۹۶۴۷۸۱۵۰۷۱۳۰۰ تماس بگیرند.

وی همچنین گفت: بیش از ۵۰۰ دعوتنامه برای شخصیت‌های ۱۲ استان عراق و ۳۰ کشور عربی، اسلامی و دیگر کشورهای جهان ارسال شده است.

در همین راستا، زهیر شربه، معاون تولیت آستان مقدس علوی نیز اعلام کرد: سومین جشنواره بین‌المللی غدیر شاهد حضور شخصیت‌های دینی، دانشگاهی و اندیشمندان خواهد بود.

وی که پس از بازگشت از بیروت سخن می‌گفت، افزود: در این سفر هماهنگی‌‌هایی را با مسئولان مجمع و مؤسسه فرهنگی امام صادق(ع) لبنان (وابسته به آیت‌الله العظمی سیستانی) به منظور ارسال دعوتنامه برای میهمانان سومین جشنواره بین‌المللی غدیر انجام دادیم.

زهیر شربه تصریح کرد: در بیروت از دفاتر علمای طوایف مختلف لبنان بازدید و دعوتنامه‌هایی به‌منظور حضور علما در جشنواره غدیر به آنان ارائه دادیم.

شربه همچنین گفت: سومین جشنواره بین‌المللی غدیر شاهد حضور شخصیت‌ها و علمایی از لبنان و دیگر اقصی نقاط جهان و کشورهای عربی و اسلامی خواهد بود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما