عربستان پیش‌بینی کرد:

حضور ۳ میلیون زائر در موسم حج امسال

ایکنا , 7 مهر 1393 ساعت 10:00

مقامات عربستان سعودی پیش‌بینی کردند که در موسم حج امسال، ۳ میلیون زائر از اقصی نقاط جهان حضور پیدا کنند.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «نافذة مصر»، مقامات سعودی تأکید کردند: پیش‌بینی می‌شود که ۳ میلیون زائر از مناطق مختلف جهان امسال فریضه حج را به‌جا بیاورند که تا دیروز، ۵ مهر، صدها هزار تن از آنان با وجود گرمای شدید در مسجدالحرام به این مکان رسیده‌اند.

آمارها همچنین نشان می‌دهد که تاکنون حدود دو میلیون زائر به اماکن مقدس عربستان رسیده‌اند و برای انجام مناسک حج که از پنج‌شنبه این هفته، ۱۰ مهر، با برگزاری مراسم روز «ترویه»(هشتم ذی‌الحجه) از «منی» آغاز می‌شود، آماده می‌شوند.

نیروهای امنیتی حج در عربستان نیز آمادگی کامل خود را برای رویارویی با هرگونه خطر که امنیت مکه مکرمه و اماکن مقدس عربستان را در ایام حج تهدید کنند، اعلام کرده‌اند.

مسئولان حج عربستان همچنین با هدف کنترل ازدحام در حین اقامه نماز در مسجدالحرام، ۴ مسیر مختلف را برای ورود زائران به این مسجد و مسیرهای دیگری را نیز برای خروج از آن در نظر گرفته‌اند و برای جلوگیری از ازدحام در پل صفا، ورود و خروج زائران را کنترل خواهند کرد.

مسئولان سعودی پیش‌تر مقرر کرده بودند که به دلیل طرح توسعه مسجدالحرام و «مطاف»، در موسم حج امسال تعداد زائران داخل عربستان ۵۰ درصد و تعداد زائران خارجی نیز ۲۰ درصد کاهش پیدا کند.


کد مطلب: 20941

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/20941/حضور-۳-میلیون-زائر-موسم-حج-امسال

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir