تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۶
۰
کد مطلب : ۲۰۹۷۲

با 4 خط شعر و خواندن یکی دو مقتل نمی توان مداح شد

با 4 خط شعر و خواندن یکی دو مقتل نمی توان مداح شد
حجت الاسلام داود ابوعلی زاده، از روحانیون مداح و فعالان فرهنگی حوزه های علمیه تهران و کرج گفت: ما روحانیون در صنفی قرار داریم که به اهل بیت (ع) انتساب دارد لذا اگر بتوانیم خدمتی به ولی نعمتانمان انجام دهیم، شکرگذار خواهیم بود.

وی ادامه داد: البته امثال بنده لیاقت مدح حقیقی آن بزرگواران را آنچنان که هست، نداریم.

این مداح روحانی با بیان اینکه اهل بیت (ع) خانواده ای محترم هستند، گفت: یکی از آسیب های مداحان عدم شناخت دقیق معارف است. کسی که می خواهد وارد سلک مداحان شود باید شناخت دقیقی نسبت به معارف اهل بیت (ع) پیدا کرده تا بتواند در مسیر دقیق گام بردارد.

حجت الاسلام ابوعلی زاده با اشاره به اینکه محبت بدون معرفت بی معناست، تصریح کرد: کسی که ادعای محبت دارد باید شناخت نیز پیدا کند.

این فعال فرهنگی حوزه های علمیه تهران و کرج با بیان اینکه برخی از مداحان به دلیل شناخت نامناسب دچار احساسات زدگی می شوند، گفت: متاسفانه در برخی مجالس الفاظ و عبارات سخیفی در مورد اهل بیت (ع) به کار می رود. محتوای برخی اشعار در مورد اهل بیت (ع) با واقعیت و حقیقت وجودی آن بزرگواران تناسب ندارد.

این مداح روحانی با بیان اینکه برخی افراد عامدانه برای ایجاد شور در محافل شان سخنانی را بر زبان می آورند که درست نیست، خاطرنشان کرد: دلیل اصلی این مطلب این است که این افراد دغدغه شناخت و ترویج معارف اهل بیت (ع) را ندارند بلکه صرفا به دنبال ایجاد شور و هیجان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوعلی زاده با اشاره به اینکه هدف ذاکر اهل بیت (ع) قرار دادن دست مخاطب در دستان اهل بیت (ع) است، گفت: بعضی افراد می پندارند با مطالعه ۴ خط شعر و خواندن یکی دو مقتل می توانند مداح شوند.

این فعال حوزوی ادامه داد: بزرگان مداحی ایران همواره اهتمام جدی به مباحث اخلاقی داشته و خودسازی را مهمترین گام برای ذاکر بیان کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: مداح باید توجه جدی به خودسازی، مناجات و سحرخیزی داشته باشد.
مرجع : شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما