تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۰
۰
کد مطلب : ۲۱۰۰۳

انتقال تابلوی «معراج» استاد فرشچیان به موزه آستان قدس رضوی

انتقال تابلوی «معراج» استاد فرشچیان به موزه آستان قدس رضوی
به گزارش روابط عمومی مجموعه سعدآباد، معصومه مبینی، مسئول موزه استاد فرشچیان گفت: «معراج» پانزدهمین نگاره اهدایی استاد فرشچیان به بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع)، یکی از شاهکارهای هنری معاصر است که مدت یک سال در «موزه استاد فرشچیان» واقع در مجموعه سعدآباد به نمایش گذاشته شده و اواخر هفته جهت نمایش به موزه آستان قدس رضوی منتقل می‌شود.

وی افزود: استاد فرشچیان، در ایام دهه کرامت سال گذشته طی مراسمی از این اثر ماندگار خود که معراج پیامبر اسلام(ص) را در آن به تصویر کشیده‌اند، رونمایی کرد و آن را به آستان مبارک حضرت امام رضا(ع) اهدا کرد.

مبینی با بیان اینکه استاد فرشچیان این اثر ارزشمند را در ابعاد ۸۰ * ۱۰۰ و با تکنیک آکریلیک و طی مدت یکسال و چند ماه خلق کرده است، اظهار کرد: نگارگران بزرگی درباره معراج پیامبر اکرم(ص) به خلق اثر پرداختند،همچون تابلوی سلطان محمد که هم اکنون در موزه بریتانیا انگلستان نگهداری می‌شود، در این تابلو چهره پیامبر اسلام و فرشتگان پوشانده شده، اما در اثر «معراج» استاد فرشچیان این صور از پشت سر به تصویر کشیده شده تا نیازی به پوشاندن آنها نباشد.

وی تصریح کرد: در تابلوی معراج همه مخلوقات از جمله حضرت رسول اکرم(ص) با اسبش، براق، رو به سوی درگاه الوهیت دارند و به سمت نور الهی در حرکت هستند.

گفتنی است، استاد محمود فرشچیان، نگارگر برجسته معاصر و واقف و اهداکننده آثار منحصر به فرد هنری به موزه آستان قدس رضوی، تاکنون نشان‌های ارزشمندی مانندِ نشان درجه یک هنر ایتالیا، تندیس طلایی اسکار ایتالیا، نشان هنر نخل طلایی ایتالیا، تندیس طلایی اروپایی هنر ایتالیا، دیپلم آکادمیک اروپا، دیپلم لیاقت دانشگاه هنر ایتالیا، مدال طلای آکادمی هنر و کار ایتالیا را دریافت کرده است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما