تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۴
۰
کد مطلب : ۲۱۰۰۶

تلاش برای برگزاری همایش بزرگان ادبیات عاشورایی در اکو

تلاش برای برگزاری همایش بزرگان ادبیات عاشورایی در اکو
رئیس مؤسسه فرهنگی اکو در تهران گفت: به دنبال برگزاری همایش ادبیات عاشورایی در مؤسسه فرهنگی اکو و معرفی مشاهیر کاشان از جمله کلیم کاشانی، محتشم کاشانی، بابا افضل و ملامحسن فیض‌کاشانی هستیم.

افتخار حسین‌عارف اظهار کرد: در بازه زمانی ظهور محتشم کاشانی و سهراب سپهری دو شاعر نامدار کاشانی، مشاهیر بزرگ دیگری نیز در این شهر خودنمایی کرده‌اند که نشان از ریشه فرهنگی، ادبی، علمی و تاریخی در کاشان دارد.

رئیس مؤسسه فرهنگی اکو در تهران افزود: به دنبال برگزاری همایش ادبیات عاشورایی در مؤسسه فرهنگی اکو و معرفی مشاهیر کاشان از جمله کلیم کاشانی، محتشم کاشانی، بابا افضل و ملامحسن فیض‌کاشانی هستیم.

افتخار حسین عارف افزود: علاقه خاصی به کاشان، آثار تاریخی و مشاهیر فرهنگی این کهن خطه جهان دارم و با سفرهای متمادی به کاشان آرامش قلبی یافته‌ام.

رئیس اسبق ادبستان و فرهنگستان پاکستان تصریح کرد: جایگاه ویژه تاریخی، فرهنگی و هنری کاشان نیازمند ارتقای این شهر به مانند شهرهای اصفهان، یزد و شیراز است که با تشکیل هفته فرهنگی کاشان در دفتر اکو در تهران با حضور سفرا و دیپلمات‌های کشورهای مختلف در تهران به دنبال ادای دین خود به بزرگان و تاریخ کاشان و معرفی آن هستیم.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما