تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۰
۰
کد مطلب : ۲۱۰۳۳

دوازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در خوزستان برگزار می‌شود

دوازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در خوزستان برگزار می‌شود
محمدحسین صوفی رئیس دوازدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی(ع) گفت: اجلاس پیرغلامان حسینی به‌منظور تجلیل از مداحان و پیرغلامان حسینی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: مداحان و پیرغلامان حسینی با اشعار و مرثیه‌های خود سال‌های سال این مفاهیم را منتقل کردند و نگذاشتند این مفاهیم و ارزش‌ها تحریف و فراموش شوند.

رئیس دوازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی(ع) گفت: ۲۲ مهرماه از مسافرانی که به استان خوزستان می‌آیند، بدرقه می‌کنیم و این اجلاس از ۲۳ تا ۲۵ مهرماه امسال برگزار می‌شود.

صوفی با بیان اینکه حضور مداحان خارجی در این اجلاس، ۳ برابر اجلاسیه‌های قبلی بود، ابراز کرد: در این اجلاس بیش از ۹۰ مداح از ۲۲ کشور جهان حضور دارند.

وی اضافه کرد: مداحان کشورهای عربستان، هند، افغانستان، کشمیر پاکستان، هلند، مصر، السالوادور، نیجریه، عراق، عمان، کویت، بحرین، آلبانی، آلمان، کلمبیا، ترکیه، الجزایر، تاجیکستان و لبنان در این اجلاس حضور دارند.

رئیس دوازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی گفت: در این دوره از اجلاس پیرغلامان، تولیت‌های آستان‌های کربلای معلی، نجف اشرف، سامرا، کاظمین و تولیت حرم مطهر رضوی تجلیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۷ نفر از فعالان عرصه کربلاپژوهی و مداحان از سراسر کشور و سایر کشور‌ها مورد تجلیل قرار می‌گیرند، عنوان کرد: از این تعداد ۱۵ مداح خارجی، ۱۶ نفر از استان‌های سراسر کشور، ۵ فیلم‌ساز عاشورایی، ۲ نفر مداح و ۱۸ هنرمند خوزستانی مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

صوفی تصریح کرد: از بین ۴۰ نفری که آثار خود را از طریق مراکز استانی صدا و سیما به ستاد اجلاسیه پیرغلامان حسینی ارسال کرده بودند، ۱۰ اثر به‌عنوان اثر بر‌تر برگزیده شدند.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما