اشعار شعرای آیینی، نقش کلیدی در شناخت نهضت حسینی در جامعه دارد

سازمان تبلیغات اسلامی , 15 مهر 1393 ساعت 13:10

معاون فرهنگی، اموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان در نشست کانون مداحان استان بیان داشت: اشعار شعرای آیینی، نقش کلیدی و اساسی در شناخت نهضت حسینی در جامعه دارد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام علی اکبر انصاری راد دوشنبه ۱۴ مهر ۹۳ به جایگاه شاعران مذهبی در احیای نهضت حسینی اشاره کرد و گفت: اشعار شعرای آیینی نقش کلیدی و اساسی در شناخت نهضت حسینی در جامعه دارد و بیانگر شخصیت سیاسی، فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی اهل بیت(ع) می باشد.

وی به جایگاه و نقش مداحی اشاره و تصریح کرد: مداحی که یک هنر مؤثر و تاثیر گذار در حوزه فرهنگی دینی است و اکثر مداحان با نقش و جایگاه مداحی و مرثیه سرایی آگاه هستند.

انصاری راد با اشاره به اهمیت مداحی افزود: اگر از مداحی بعنوان یک ظرفیت مهم و اثر گذار در کنار سایر ظرفیت هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند به درستی بهره برداری شود تحولاتی را در حوزه مداحی خواهیم داشت.

وی، مداحی را یک فرصت در برابر تهدیدهای استکبار از قبیل جنگ نرم دانست و ابرازداشت: یک مداح در اکثر مواقع می تواند بعنوان یک مبلغ عمل کند لذا این فرصتی استثنایی است و باید از این فرصت استفاده کند.

وی، مداحی را یک دستاورد بزرگ مکتب عاشورایی خواند و تصریح کرد: در طول تاریخ تشیع از همین مداحی اصیل استفاده شده و می توان گفت یکی از روشهای تقویت اعتقادی مردم بوده است.

حجت‌الاسلام انصاری راد افزود: کانون مداحان باید مشکلات و آسیبهای موجود در مداحی را رصد و در جهت رفع آن برآیند.

وی در پایان گفت: در آستانه برگزاری سومین دوره انتخابات کانون مداحان در کشور و به تبعه آن در استان هرمزگان و شهرستانها هستیم لذا ضروری است تا یک سری جلسات توجیهی در این زمینه برگزارشود.


کد مطلب: 21039

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21039/اشعار-شعرای-آیینی-نقش-کلیدی-شناخت-نهضت-حسینی-جامعه

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir