تجمل گرایی در برخی هیئت های مذهبی به اعتقادات ضربه می زند

ایرنا , 16 مهر 1393 ساعت 12:11

رییس شورای هیئت های مذهبی استان فارس گفت: متاسفانه تجمل گرایی، مداحی با شیوه های مخالف با دستورات دینی و بعضا استفاده از نمادها و نشانه های شیطان پرستی از آفت های هیئت های مذهبی است که به اعتقادات برخی از مردم و به ویژه جوانان ضربه می زند.


مظفر مختاری رییس شورای هیئت های مذهبی استان فارس، سه شنبه در دومین جلسه اتاق فکر شورای هیئت های مذهبی استان فارس در شیراز از نبود روحانیون متعهد در برخی از این هیئت ها نیز به عنوان یکی از آسیب های هیئت های مذهبی یاد کرد.

وی افزود: باید معتمدان و دلسوزان اسلام ناب محمدی در بحث شناخت آسیب های هیئت های مذهبی استان فارس حضور فعال داشته باشند تا با همفکری و مشارکت آنان و برنامه ریزی اصولی و کارشناسی شده برای رفع این آسیب ها اقدامات جدی انجام دهیم.

مختاری بیان کرد: براین باوریم که از فعالیت های اثرگذار و ارزشمند در جامعه اسلامی، بیان ارزش های متعالی قرآن کریم، نبی اکرم(ص) و امامان بزرگوار است و هیات های مذهبی می توانند در انتقال این ارزش ها به نسل های آینده به خوبی ایفای نقش کنند، از این رو توجه به هیئت های مذهبی به عنوان یکی از بخش های فرهنگی اثر گذار در جامعه بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: جامعه امروز، نیازمند فرهنگی غنی اسلامی و مذهبی است به همین سبب تشکیل هیئت های مذهبی خانگی در محله ها و خیابان های استان فارس ارزشمند و نوید بخش است و بی شک اگر این محافل مذهبی به طور اصولی هدایت شوند، راهگشای زندگی مردم و نسل های آینده خواهند بود.

رییس شورای هیئت های مذهبی استان فارس افزود: با توجه به این که این استان در بخش مذهبی از قابلیت های تاثیرگذاری در کشور برخوردار است ، می تواند به عنوان کانون فعالیت های فرهنگی و مذهبی کشور مطرح باشد .

مختاری، شمار هیئت های مذهبی فعال در استان فارس را هفت هزار هیئت اعلام کرد و گفت: باید با برنامه ریزی و کار کارشناسی از پیشینه و ظرفیت مذهبی و هیئت های مذهبی این استان برای رشد و اعتلای فرهنگی فارس و جنوب کشور بهره گرفت.

او بیان کرد: بررسی مشکلات فراروی هیئت های مذهبی، شناسایی هیئت های مذهبی برتر در شهرستان های فارس و معرفی آنها به عنوان الگوی مناسب ، اجرای برنامه های فرهنگی برای هیئت ها و نیاز سنجی آموزشی آنها از عمده اولویت های شورای هیئت های مذهبی این استان است.


کد مطلب: 21056

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21056/تجمل-گرایی-برخی-هیئت-های-مذهبی-اعتقادات-ضربه-می-زند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir