مداحان به مسائل فرهنگی اجتماعی توجه ویژه کنند

ایرنا , 16 مهر 1393 ساعت 12:22

فرماندار شاهین شهر با اشاره به نقش هیئت های مذهبی در آموزش مردم، گفت: مداحان در برنامه های خود به مسائل فرهنگی و اجتماعی روز توجه ویژه داشته باشند.


علیرضا بصیری فرماندار شاهین شهر روز چهارشنبه در گردهمایی مسوولین شورای هیئت های مذهبی استان اصفهان که در شاهین شهر برگزار شد، گفت: رویکرد امروز دشمن از جنگ نظامی به تهاجم فرهنگی، سیاسی و اقتصادی تغییر یافته است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در سالهای گذشته در خصوص تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، افزود: متاسفانه مردم و مسوولین به این مسئله توجه کافی نداشتند و دشمن در اهداف خود تا حدودی موفق شد.

فرماندار شاهین شهر اظهار کرد: نقش رهبری و هدایت های امام خمینی (ره)، روحیه عاشورایی ملت ایران و غیرت ایرانی سه عاملی بود که باعث شد دشمن در جنگ تحمیلی به اهداف خود نرسد.

وی با بیان اینکه پس از جنگ تحمیلی رویکرد دشمن تغییر یافت، گفت: دشمن برنامه ریزی خود را متوجه جوانان ساخته است و تلاش می کند جوانان که سرمایه های اصلی هر کشور هستند را از ما بگیرد.

بصیری ترویج اعتیاد، بی عفتی و بی حجابی و بی اعتقادی را از شگرد های دشمن برشمرد و افزود: رسانه ها و به ویژه شبکه های ماهواره ای مهمترین ابزار دشمن در تحقق این اهداف هستند.

وی با تاکید بر اینکه صدور انقلاب یکی از اهداف امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بوده و هست، ادامه داد: همه مردم و به ویژه مسوولین باید ببینیم برای صدور انقلاب چه کرده ایم.

فرماندار شاهین شهر به فعالیت برخی شبکه های ماهواره ای با نام های ائمه (ع) اشاره کرد و افزود: نتیجه فعالیت این شبکه ها دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی است.

وی به ضرورت برنامه ریزی مناسب برای هر چه بهتر برگزار شدن آیین دو ماه محرم و صفر اشاره کرد و ادامه داد: امروز هدف پیروان امام حسین (ع)، حفظ جوانان از این خطرها و آسیب های اجتماعی و عقیدتی است.

وی با بیان اینکه کشت خشخاش در سال ۲۰۱۲ در افغانستان ۱۶۵هزار هکتار بوده و سه هزار و ۷۰۰ تن تریاک در این کشور تولید شده است، افزود: در سال بعد این مقدار به ۲۱۰هزار هکتار و پنج هزار و ۵۰۰تن تریاک افزایش یافته است.

وی اظهار با اشاره به مبارزه قاطع جمهوری اسلامی با مواد مخدر اضافه کرد: با این وجود اگر تنها یک درصد از این مقدار مواد تولید شده وارد ایران شود می تواند آسیب های بسیاری را متوجه جوانان کند.

فرماندار شاهین شهر تصریح کرد: رویکرد دولت تدبیر و امید در مقابله با مواد مخدر از امنیتی به فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده است و لذا همه باید در این زمینه وارد میدان شوند.

وی مباحث اقتصادی را از دیگر مسائل روز برشمرد و افزود: هیئت های مذهبی در این زمینه نیز می توانند نقش موثری در توجیه آحاد جامعه ایفا کنند.

وی تاکید کرد: مداحان هیئت های مذهبی در تبیین راه امام حسین (ع) و مقابله با مسائل و معظلات اجتماعی روز دقت کنند و تنها به خواندن برخی از اشعار بسنده نکنند.


کد مطلب: 21057

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21057/مداحان-مسائل-فرهنگی-اجتماعی-توجه-ویژه-کنند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir