ایوان باب‌المراد عید غدیر رونمایی می‌شود

ایکنا , 19 مهر 1393 ساعت 9:46

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اعلام کرد: در روز عید غدیر دو عیدی مردم ایران به عتبات عالیات یعنی ایوان باب‌المراد در کاظمین و درب‌های حرم حضرت علی(ع) رونمایی می‌شود.


حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اعلام اتمام ساخت ایوان طلای باب‌المراد در حرم امامین جوادین، گفت: این ایوان دارای یکی از زیباترین و جدید‌ترین طرح‌های هنری است که همزمان با عید سعید غدیر خم و به عنوان هدیه مردم ایران به بارگاه مقدس ائمه(ع) رونمایی می شود.

وی با اشاره به اینکه «ایوان طلای باب‌المراد» اولین ایوانی است که توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات ساخته می شود و تاکنون این ستاد فقط کار مرمت و بازسازی ایوان های موجود را انجام می داده است، گفت: این ایوان یک اثر فاخر هنرمندان ایرانی است که در ساخت آن از جدیدترین روش طلاکاری و آبکاری استفاده شده است.

پلارک از اتمام ساخت سه درب حرم مطهر امیرالمومنین (ع) نیز خبر داد و گفت: این درب ها توسط مردم خوزستان و در شهر اصفهان ساخته شده است؛ درب ها از جنس طلا، نقره و چوب ساج است که هنرمندان ایرانی بر روی آن قلم‌زنی کرده اند.

ایوان طلای باب المراد نیز از طلا، مس و خشت‌های مسی در کارگاهی که در کاظمین ایجاد کرده‌ایم ساخته شده است. تهیه طلای به کار رفته در این ایوان توسط تولیت حرم مطهر صورت گرفته و اجرای طرح و تهیه مس توسط مردم ایران بوده است.


کد مطلب: 21069

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21069/ایوان-باب-المراد-عید-غدیر-رونمایی-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir