برگزاری نمایشگاه میراث فرهنگی کربلا در بین‌الحرمین

ایکنا , 20 مهر 1393 ساعت 12:01

دومین نمایشگاه مرکز میراث کربلا، با هدف معرفی آثار دینی و فرهنگی این شهر، از روز جمعه، ۱۸ مهرماه در بین‌الحرمین افتتاح شد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «الکفیل»، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، سیداحمد الصافی، تولیت آستان مقدس حضرت عباس(ع) و شماری از شخصیت‌های دینی و فرهنگی از داخل و خارج استان کربلا حضور داشتند.
در این نمایشگاه، تابلوها، تصاویر و مستنداتی که تبیین‌کننده میراث فرهنگی کربلا است، در معرض دید عموم قرار گرفته است.

«سیداحسان الغریفی»، مدیر مرکز میراث کربلا، در این باره گفت: برگزاری نمایشگاه از فعالیت‌های سالانه مرکز میراث کربلا محسوب می‌شود.
وی افزود: این نمایشگاه در واقع مسابقه‌ای برای مستندکردن عکس‌ها، کتاب‌ها، نسخه‌های خطی و فایل‌های صوتی و تصویری ویژه شهر مقدس کربلا است.
الغریفی تصریح کرد: هدف از برپایی این نمایشگاه، تبیین و معرفی میراث فرهنگی کربلا و نهادینه‌کردن هویت دینی و تمدنی شهر کربلا و حفاظت از میراث این شهر است.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه شامل غرفه‌های مختلفی چون تابلوهای هنری، عکاسی، غرفه شخصیت‌های بزرگ کربلا، غرفه ویژه آثار تاریخی و دینی شهر کربلا و عتبات عالیات، مستندات قدیمی، غرفه ویژه فعالیت‌های مرکزمیراث کربلا و همچنین غرفه شعبه میراث فرهنگی و دینی آستان مقدس امام حسین(ع) است.

یادآور می‌شود، مرکز میراث کربلا با هدف حفاظت از میراث شهر کربلا تأسیس شده و تدوین بانک اطلاعاتی از تاریخ و تمدن این شهر مقدس و ایجاد پل ارتباطی میان نسل‌ جدید و قدیم از اهداف این مرکز است.






کد مطلب: 21101

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21101/برگزاری-نمایشگاه-میراث-فرهنگی-کربلا-بین-الحرمین

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir