دشمن‌شناسی وظیفه مهم هیئات مذهبی است

سازمان تبلیغات اسلامی , 22 مهر 1393 ساعت 9:50

آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: دشمن شناسی و آگاه کردن مردم را وظیفه مهم هیئات مذهبی دانست.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، آیت‌الله العظمی سیدمحمدعلی علوی گرگانی در دیدار اعضای شورای مرکزی هیئات مذهبی و مسئولان ادارات کل تبلیغات استان‌های مازندران و قم اظهار داشت: دشمن همیشه دشمن است و نباید از دشمن انتظار دوستی داشت، ممکن است ما گاهی مرتکب خطا شویم و فریب دشمن را بخوریم اما دشمن همیشه بیدار است و می‌خواهد سرمایه را از ما بگیرد.

وی با بیان اینکه مثل دشمن مثل دزد است، عنوان کرد: دشمن در لباس دوست به سوی ما می‌آید ولی باطن او زهر است و ما نباید فریب دشمن را بخوریم.

این مرجع تقلید شیعیان ابراز داشت: بعد از انقلاب اسلامی ایران مردم بیدار شدند و امروز همه فهمیده‌اند که آمریکا دشمن ما است. اگر اکنون عده ای باز هم فریب دشمن را می خورند به دلیل کم کار و نبود مدیریت درست در کشور است.

وی با اشاره به لزوم دانستن سرمایه‌های خود افزود: شهدا سرمایه نهفته ما هستند و جوانان پاکدلی در آن زمان به شهادت رسیدند که ما آنها را نمی شناختیم و نمی دانستیم چگونه افرادی هستند و از این رو نباید افراد را به ظاهر قضاوت کنیم. ‌

آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: معنای تواضع این است که هنگامی که فرد از خانه بیرون می‌رود هر کس را که می‌بیند او را از خود بهتر بداند، عده‌ای ممکن است در ظاهر خوب نباشند اما باطن روشنی داشته باشند و همچنین ممکن است عده ای در ظاهر کارهای بسیار خوبی انجام دهند اما نیت الهی نداشته باشند.

این مرجع تقلید شیعیان ادامه اد: ما گاهی در نفس عمل اشتباه می‌کنیم و از نیت‌ها خبر نداریم. در انقلاب اسلامی عده زیادی پیرو خط امام بودند اما دیده شد که پس از انقلاب اسلامی از امام جدا شدند.

وی بیان کرد: قیام امام حسین(ع) همه را بیدار کرد و هرگونه عملی که ما در عزاداری امام حسین(ع) انجام می دهیم برای زنده نگه داشتن دین اسلام است.

این مرجع تقلید شیعیان یادآور شد: هیئات مذهبی سعی کنند ضمن عزاداری ها، مردم را آگاه کرده و دشمن را بشناسانند تا کسی در پی دشمن نباشد.

وی افزود: امام محمد باقر(ع) می‌فرمایند که اگر کمال می خواهید سه چیز را رعایت کنید، مردم را ‌دیندار کنید، در معیشت زندگی حد و اندازه خود را بدانید تا زندگیتان نابود نشود و در هنگام گرفتاری ها صبر داشته باشید.


کد مطلب: 21114

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21114/دشمن-شناسی-وظیفه-مهم-هیئات-مذهبی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir