تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۳
۰
کد مطلب : ۲۱۱۲۶

سومین دوره انتخابات کانون مداحان و شعرای آیینی در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

سومین دوره انتخابات کانون مداحان و شعرای آیینی در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی گفت: این انتخابات همزمان با سراسر کشور در روز جمعه دوازدهم دی ماه سال جاری در شهرستان های نه گانه استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اعضای سومین دوره کانون مداحان و شاعران آیینی برای چهار سال انتخاب می شوند گفت: ساماندهی و تعیین ضوابط مداحی و نظارت بر عملکرد تخصصی و شأنی مداحان و شعرای آیینی را از اهداف تشکیل این کانون است.

اروجی تغذیه فکری و طرح های آموزشی با هدف رشد و پرورش نیروهای مستعد و آسیب شناسی و آسیب زدایی مداحی و شعر از حیث محتوا، الحان و اشعار را از دیگر اهداف تشکیل کانون مداحان دانست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، التزام عملی به ولایت فقیه، رعایت شئونات اسلامی و اخلاقی و حسن شهرت، عدم وابستگی به جریانات منحرف فکری و داشتن حداقل تحصیلات دیپلم در شهرستان و فوق دیپلم در مرکز استان را از شرایط داوطلبین این اتخابات برشمرد.

حجت‌الاسلام اروجی سکونت کامل در شهر حوزه انتخابی، داشتن حداقل سن ۲۴ سال و حداکثرسن ۶۰ سال، توانایی جسمی و فرصت کافی برای انجام مأموریت های محوله و داشتن کارت عضویت در کانون مداحان و شعرای آیینی را از دیگر شرایط داوطبین دانست.

وی زمان ثبت نام از مداحان واجد شرایط را از چهارم تا هجدهم آبان به مدت دو هفته اعلام کرد.

اروجی گفت: برای شهرستان هایی که از ۳۰ تا ۲۰۰ مداح و شاعر آیینی دارند ۵ نفر عضو اصلی و ۲ نفر عضور علی البدل انتخاب می شنود.

وی افزود: در شهرستان هایی که از ۲۰۱ تا ۴۰۰ مداح و شاعر دارند ۷ نفر عضو اصلی و ۳ نفر عضو علی البدل انتخاب می شوند.

گفتنی است نخستین جلسه ستاد استانی سومین دوره انتخابات کانون مداحان و شعرای آیینی در روز شنبه نوزدهم مهر ۹۳ در دفتر مدیر کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما