تألیف کتاب شرح موضوعی زیارت عاشورا ویژه سخنرانی‌های محرم و صفر

ایکنا , 23 مهر 1393 ساعت 11:11

کتاب شرح موضوعی زیارت عاشورا ویژه سخنرانی‌های محرم و صفر طلاب و مبلغین به قلم حجت‌الاسلام روح‌الله بیدرام کارشناس مذهبی و عضو شورای اسلامی شاهین‌شهر در دست انتشار است.


کتاب شرح موضوعی زیارت عاشورا ویژه سخنرانی‌های محرم و صفر طلاب و مبلغین به قلم حجت‌الاسلام روح‌الله بیدرام کارشناس مذهبی و عضو شورای اسلامی شاهین‌شهر در دست انتشار است.

در جلد اول این کتاب که توسط انتشارات مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در حال است و ان‌شاءالله قبل از شروع ماه محرم در دسترس عموم علاقه‌مندان به معارف اهل بیت(ع) به‌خصوص طلاب و مبلغین عزیز قرار خواهد گرفت؛ مولف محترم با تحقیق و بررسى و شرح زیارت عاشورا به صورت موضوعی و دسته‌بندی‌شده نسبت به توضیح واژه‎های کلیدی فرازهای زیارت عاشورا که حدیث قدسی است، اقدام کرده است.

مولف در مقدمه آورده است: زیارت نوعی اعلام موضع و مشخص کردن خط فکری است و آثار سازنده بسیاری دارد، آنچه به عنوان متن زیارتی خوانده می‎شود، از نظر محتوا و جهت‌دهی، از حساسیتی ویژه برخوردار است ولی متأسفانه آنچه کمتر به آن توجه شده و می‎شود محتواى زیارات است و تاکنون از این ناحیه اکتفاء به ظاهر کلمات آن تعالیم ملکوتى شده است در صورتى که روح زیارات، محتواى آنها است که درسهاى عمیق و سازنده انسان‎ها می‎باشد و پس از قرآن مجید و نهج‌البلاغه و صحیفة سجادیه و دعاهاى وارد شده از ائمه معصومین(ع) این زیارات مأثوره از اهل‌ بیت(ع) است که روح می‎بخشد و انسان را به أوج معارف اهل‌ بیت(ع) آشنا می‎سازد، که در مجموع اثر بسزائى در سوق انسان‌ها به سوى کمالات و دورى از پلیدی‌ها دارند.
جلد اول این کتاب دارای پنج فصل با موضوعات: بررسی سند، فضیلت و دستآوردهای زیارت عاشورا، سلام به امام حسین(ع)، فرزندان و اصحاب آن حضرت در زیارت عاشورا، بیان مصائب امام حسین(ع) در زیارت عاشورا، درخواست زیارت امام حسین(ع) در زیارت عاشورا، طلب انتقام از قاتلین امام حسین(ع) در زیارت عاشورا است.

یادآور می‌شود، فعالیت‌های پژوهشی و تالیفات حجت‌الاسلام روح‌الله بیدرام در قالب دوازده جلد کتاب به چاپ رسیده بود و این کتاب سیزدهمین جلد کتاب تالیفی توسط این مولف جوان است.


کد مطلب: 21139

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21139/تألیف-کتاب-شرح-موضوعی-زیارت-عاشورا-ویژه-سخنرانی-های-محرم-صفر

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir