مرکز فرهنگی وابسته به آستان امام حسین (ع) در اهواز راه اندازی می شود

مهر , 23 مهر 1393 ساعت 12:16

معاون فرهنگی تولیت آستان مقدس امام حسین(ع) از راه‌اندازی مرکز فرهنگی وابسته به آستان امام حسین(ع) در آینده ای نزدیک در اهواز خبر داد.


سید یاسر حیدری در حاشیه مراسم استقبال از پیرغلامان حسینی که شامگاه سه‌شنبه ۲۲ مهر در یادمان بین‌الحرمین اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۵ نفر از مسئولان آستان مقدس امام حسین(ع)‌، حضرت ابوالفضل(ع) و آستان مقدس امامین کاظمین به دعوت ستاد دوازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در خوزستان حضور یافته‌اند.

وی افزود:‌ مقرر شده بود تا هفته فرهنگی مانند آنچه در سال گذشته به میزبانی اهواز برگزار شده بود را در آینده‌ای نزدیک در شهرستان آبادان برگزار کنیم. فعالیت‌های مشترک بین حرم امام حسین(ع)، حرم حضرت ابوالفضل(ع)‌ و استان خوزستان شامل اردوهای دانشجویی به عتبات، برگزاری مسابقات فرهنگی، مسابقات ورزشی برای دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان و غیره است.

معاون فرهنگی تولیت آستان مقدس امام حسین(ع) با اشاره به راه اندازی مرکز فرهنگی وابسته به آستان امام حسین(ع) در آینده ای نزدیک در اهواز گفت: در ۱۰ سال گذشته آستان همه عتبات و تولیت مقدس امام حسین(ع) برنامه‌های مختلفی برای پیروان اهل سنت، مسیحیان و دیگر ادیان الهی برگزار کرده که برگزاری هفته فرهنگی در پاکستان، هندوستان و ترکیه از جمله آن ها است همچنین مقرر شده تا این هفته فرهنگی در آذربایجان، باکو و سایر کشورها برگزار شود.

حیدری بیان کرد:‌ برگزاری اجلاس پیر غلامان حسینی بسیار خوب بوده و تولیت عتبات عالیات از نحوه برگزاری آن الگوبرداری کرده تا از این طریق از خادمان عتبات نیز تجلیل کند. تلاش می کنیم تا تعدادی از پیرغلامان و خادمان امام حسین (ع) که در این مراسم حضور دارند را به سفر عتبات عالیات اعزام کنیم.

وی یادآور شد: در برگزاری هفته فرهنگی به میزبانی لبنان ۲۰ تا ۳۰ درصد حضار این مراسم پیروان مسیحی بودند. در کربلا تعداد بسیاری از شاعران و نویسندگان مسیحی نیز حضور یافته‌اند. همچنین مراسم ویژه شاعران مسیحی که پیرامون واقعه غدیر و امام حسین (ع) سرایش شعر داشته‌اند برگزار شده است.


کد مطلب: 21144

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21144/مرکز-فرهنگی-وابسته-آستان-امام-حسین-ع-اهواز-راه-اندازی-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir