حسن رحیم پور ازغدی:

هیئت ها فرهنگ دوران دفاع مقدس را گسترش دهند

herz.ir , 12 تير 1387 ساعت 19:06

دکتر رحیم پورازغدی گفت: در حال حاضر بزرگترین کارکرد هیئت ها انتقال و گسترش فرهنگ نسل دوران دفاع مقدس به نسل جدید است.


به گزارش خیمه، دکتر حسن رحیم پور ازغدی در جمع رزمندگان مسئول هيأت هاي رزمندگان گفت: در حال حاضر بزرگترين كاركرد هيئت ها انتقال و گسترش فرهنگ نسل دوران دفاع  مقدس به نسل جدید است.

وی گفت: هیات ها باید تلاش کنند تا اين فرهنگ در اين نسل ها زنده بماند و ادامه يابد. اين هدف اصلي است غير از اين هر كاري بكنيد معطل كردن است. پاي بچه هاي دبيرستاني و دانشجو را به حسينيه ها باز كنيد. جاذبه ها را بگونه اي بسازيد و درست كنيد كه بيايند و اين فرهنگ را دريابند. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، دوران جنگ تحمیلی را یک دوران استثنایی دانست و گفت: امروزه همه ما به این اعتراف داریم که بهترین دوران عمر ما همان دوران جنگ تحمیلی بود، توفیق بزرگی که نمی دانیم چرا نصیب ما شد و نصیب خيلی ها در دوران ما نشد.

وی افزود: این چه حکمتی و چه سرّی است که در یک شرایط و دوره خاص نصیب کسان خاصی می شود که در دوران خون و خطر قرار بگیرند و هر شب را آخرین شب خود بدانند و هر روز را آخرین روز خود بدانند.

این استاد دانشگاه در ادامه سرنگونی رژیم شاه توسط مردم با دست های خالی و مقاومت در برابر گروههای چپ و منافق با توجه به وضعیت خاص اقتصادی، نظامی، اطلاعاتی و سیاسی کشور را معجزه خداوند دانست و گفت: این معجزه به دست همان نسلی انجام شد که با اقتداء به امام راحل با عقل و شعور و با درک کامل، با آگاهی کامل به همه عواقب و ضرورتهای منطقی و شرعی آن این کار را به انجام رساندند. 

وی ادامه داد: نسل قبل یک نسل عجیبی بود و کار بسیار عظیمی کرد و غیر از  پیروزی در جنگ توانست ماشین ترور را متوقف کند، شکاف در حکومت را جبران و اصلاح کند، ارتش را بازسازی نماید، اقتصاد کشور را راه اندازد که به این دستاورد های بزرگ به هر جهت که نگاه شود پیروزی و موفقیت بوده است.

رحیم پورازغدی با بیان این که بعد از انقلاب ریخت فکری دنیا نیز به هم ریخت خاطر نشان کرد: این موفقیت تصادفی به وجود نیامده بلکه تنها راز بزرگ پیروزی ما نسلی است که سر از پا نشناخته و با تمام وجود در اختیار و خدمت انقلاب بوده اند.
 
وی ایران اسلامی را هم اکنون مستقل ترین کشور دنیا دانست و تصریح کرد: هیچ حکومتی در دنیا و هیچ ملتی در دنیا نیست که حاکمان و ملتش به اندازه ایران مستقل باشند و هیچ ملتی نیست که به اندازه ملت ایران به ارزشهای دینی و اسلامی نزدیک شده باشد. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در حالیکه در کشورهای اروپایی و آمریکایی مسلمان بودن ننگ بود اما امروزه در آمریکا و اروپا مسلمان بودن یک افتخار است، امروزه نظریه پردازان برجسته آمریکا، غرب و صهیونیست می گویند دوران جنگ سرد و گرم بین ما و اسلام شروع شده است.

وی ادامه داد: امروز اندیشه سیاسی انقلاب تبدیل به یک نیروی عظیم سیاسی در دنیا شده است و  شعار همه روشنفکران و دانشجویان دنیا شعار اسلامی است.

رحیم پور ازغدی با اشاره به تاکید امام به مسئله معنویت، یکی از دستاوردهای عظیم جنگ را از دید امام تربیت انسان های آسمانی دانست که به شهادت رسیدند.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی جنگ سرد و روانی و تلاش های صورت گرفته برای از بین بردن فرهنگ شهادت و نسل جنگ گفت: یک جریان حساب شده وسازماندهی شده مي خواهد فرهنگي كه طي اين دو دهه دنيا را به هم ريخت و مسير جهان را عوض كرد زير سوال ببرند، مي خواهند جاذبه اين تفكر بسيجي را از ذهن نسل جديد خارج كنند. مي گويند آن دوران تمام شد، مردان آن دوران هم رفتند، در آن زمان شرايط ويژه اي بود که پرونده اش هم بسته شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که عده ای می خواهند تصویر منفی و خشن از آن دوران به نسل جدید ارائه بدهند گفت: دشمنان از طرف ديگر تلاش می کردند تا رزمندگان را قصي القلب  و حامی جنگ معرفی کنند اين در حالي بود كه بچه هاي جبهه و بسيجي براي جان مورچه ها هم ارزش قائل بودند چه برسد به انسانيت و حقوق بشر.


کد مطلب: 2115

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/2115/هیئت-فرهنگ-دوران-دفاع-مقدس-گسترش-دهند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir