تشریح دلیل برگزار نشدن همایش عاشورا‌پژوهی

ایکنا , 26 مهر 1393 ساعت 10:30

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه رویکرد این سازمان در عمل به نیت واقفان در خصوص عزاداری ماه محرم را ترویجی تبلیغی عنوان کرد و گفت: بر همین اساس همایش عاشوراپژوهی دیگر برگزار نشد.


حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه در پاسخ به این سؤال که بیش‌ترین موقوفات ایران متعلق به عزاداری امام حسین(ع) است، آیا با سایر نهادهای مذهبی مانند سازمان تبلیغات اسلامی همکاری در جهت اجرای نیات واقفان دارید، گفت: هماهنگی و همگرایی بین مجموعه‌های متولی در خصوص برگزاری برنامه‌های عزاداری ماه‌های محرم و صفر وجود دارد.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه برای ماه محرم برنامه‌‌های ویژه‌ای را برنامه‌ریزی و از سه ماه پیش بحث طرح بصیرت عاشورایی را در دستور کار خود قرار داده‌ است تا بهره‌مندی و بهره‌وری بهتر از اجرای نیات واقفان در امامزادگان، مساجد، تکایا و هیئت‌های مذهبی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام شرفخانی در پاسخ به این سؤال که قبلاً همایشی با عنوان عاشورا‌‌پژوهشی از محل موقوفات مربوط به امام حسین(ع) برگزار می‌شد و قرار بود به صورت بین‌المللی و به عنوان همایش جشنواره امام حسین(ع) برگزار شود، چرا به طور کلی برگزاری این همایش منتفی شد، گفت: آسیب‌شناسی در خصوص این همایش صورت گرفته و متوجه شدیم برخی از کارهای انجام شده کارهای تکراری است.

وی ادامه داد: پس از آسیب‌شناسی به این نتیجه رسیدیم که اقدامات صورت گرفته در این همایش در جامعه اثرگذار نیست و به تعبیری در رفع نیاز جامعه مؤثر نبوده است. بر همین اساس رویکرد را عوض کردیم تا کار ترویجی تبلیغی انجام بدهیم.

شرفخانی افزود: در ایام بصیرت عاشورایی اعلام خواهیم کرد که چه کارهایی به عنوان زیرساخت ماه محرم انجام می‌دهیم.


کد مطلب: 21161

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21161/تشریح-دلیل-برگزار-نشدن-همایش-عاشورا-پژوهی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir