عزاداران حسینی در شهرستان شبستر به استقبال ماه محرم رفتند

ایکنا , 26 مهر 1393 ساعت 10:43

عزاداران و عاشقان حسینی در شهرستان شبستر با اجرای آئین‌های مختلف و سیاه‌پوش کردن محلات، هیئت‌ها، مساجد و تکایای این شهرستان به استقبال ماه محرم رفتند.


همه ساله با نزدیک شدن به ماه محرم هیئت‌های سینه‌زنی در شهرها و روستاهای شهرستان شبستر به عزاداری می‌پردازند و برنامه‌های مذهبی خود را در قالب دسته‌های عزاداری در خیابان‌ها و هیئت‌های سینه‌زنی در مساجد آغاز می‌کنند.

نصب پارچه‌نوشته‌ها در ذکر مصائب اهل بیت(ع) و سیاه‌پوش کردن معابر و محوطه مساجد و تکایا، مراسم مختلف مثل احرام عزاداری سطح شهرها و روستاهای تابعه از اقدامات عزاداران شهرستان شبستر برای استقبال از ماه عزاداری امام حسین(ع) است.

هیئت‌های عزاداری در سطح شهرستان با برپایی مراسم عزاداری و دعوت از مداحان تا ساعاتی از شب در عزای امام حسین(ع) در محلات به عزاداری می‌پردازند.

یکی از سنت‌های دیرین مردم شهرستان شبستر در ایام محرم دادن نذری و احسان در مساجد و حسینیه‌ها است که در سطح روستاها این مجالس احسان تا اربعین حسینی ادامه پیدا می‌کند.

کسبه و بازاریان و منازل مسکونی نیز با برافراشتن پرچم سیاه بر سر در مغازه‌ها و خانه‌های خود عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان نشان می‌دهند.

براساس این گزارش، معتمدان مساجد و عزاداران حسینی مساجد را برای پذیرایی از عزاداران در طول این ایام آماده می‌کنند.


کد مطلب: 21162

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21162/عزاداران-حسینی-شهرستان-شبستر-استقبال-ماه-محرم-رفتند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir