همایش طلایه داران تبلیغ در بندرعباس برگزار شد

سازمان تبلیغات اسلامی , 26 مهر 1393 ساعت 12:17

همایش طلایه داران تبلیغ با حضورمدیران کل تبلیغات اسلامی هرمزگان واوقاف و امور خیریه،امام جمعه موقت بندرعباس،مبلغین ومبلغات،مسئولین هیئات مذهبی وکانون های فرهنگی بندرعباس برگزارشد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، همایش فوق باحضور حجت‌الاسلام سیدشکرالله زندوی مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام هاشمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام محمد حسن فروزان نژاد امام جمعه موقت بندرعباس و رئیس ستاد اقامه نمار استان چهارشنبه در سالن غدیر آموزش و پرورش بندرعباس برگزار شد.

حجت‌الاسلام زندوی در ابتدای این همایش با اشاره به جایگاه ولایت اظهارداشت: امامت و ولایت از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است و این را از آیات و احادیث وارده هم می توان مشاهده کرد.مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه ولایت هم سنگ رسالت است افزود:امام حسین(ع) با قیام عاشورا راه را به همه نشان داد و مسیر را مشخص و تکلیف را تعیین کرد.

وی، معضلات فرهنگی را دغدغه همه مسئولین فرهنگی خواند و تأکید کرد: راه برون رفت از همه این جریانات، نهادینه و اجرا شدن امر به معروف و نهی از منکر است.زندوی بر حضور روحانیون در هیئات مذهبی برای نشر معارف دینی تأکید کرد.

وی در پایان سخنان خود بر تلاش در جهت نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر بعنوان دو واجب الهی، جلوگیری و دوری از اقداماتی که سبب زیر سوال رفتن دین شود، حفظ وحدت بعنوان مهمترین نیاز جامعه بشری، برگزاری مراسم عزاداری صحیح و به دور از بدعت ها، رعایت حال مردم در عزاداری ها تاکید موکد داشت.

در ادامه این همایش، حجت‌الاسلام فروزان نژاد از اصولی همچون؛ اختیار، بیان استدلالهای منطقی و آزادی جوانان در قبول آن، آگاهی و مسولیت پذیری بعنوان اصول اساسی تبلیغ یاد و تصریح کرد: مبلغین، مسئولین هیئات مذهبی و کانون های فرهنگی، مداحان و باید این چند اصول را در امر تبلیغ مورد توجه و اهتمام قرار دهند.

وی گفت:آمار پایین جوانان در نماز جماعت باید روحانی ومسئول هیئت مذهبی را به تفکر وادارد.اگر حرکت به سوی مسجد محله همگانی شد روحانی آن محل باید بداند که در تبلیغ موفق بوده است.

حجت‌الاسلام هاشمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز پیرامون وقف و اهمیت آن مطالب مبسوطی را بیان کرد و گفت: کسانی که در موقوفاتی دارند و از دنیا رخت بربسته اند مطمئنا آثار و نتایج آن را در آخرت نصیبشان خواهد شد.

حجت‌الاسلام هاشمی افزود: وقتی یک جوان هرمزگانی هدیه سه میلیون تومانی خود را که به خاطر قبولی در درس از طرف پدرش دریافت و ان را وقف فاطمه زهرا(س) می‌کند نشان از آن دارد که مردم فهیم هرمزگان به خوبی به امر وقف و آثار و نتایج آن واقف اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از وقف به‌عنوان چشمه همیشه جاری یاد و تصریح کرد: ضروری است تا بیش از پیش فرهنگ وقفدر جامعه نهادینه شود.

وی در پایان سخنان خود از ماه محرم به‌عنوان فرصتی ارزشمند برای ترویج فرهنگ دینی یاد کرد و خواستار تلاش روحانیون در جهت توسعه و ترویج فرهنگ وقف در استان شد.


کد مطلب: 21169

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21169/همایش-طلایه-داران-تبلیغ-بندرعباس-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir