تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۴
۰
کد مطلب : ۲۱۱۸۰

تبیین هویت اسلامی وظیفه مداحان است

تبیین هویت اسلامی وظیفه مداحان است
مرتضی طاهری با مهم دانستن برگزاری جلسات دینی و مذهبی در کشور اظهار کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که می‌تواند ما را به فرهنگ اسلامی نزدیک کند حفظ و زنده نگه داشتن یاد شهداست.

وی با اشاره به توصیه‌های مکرر مقام معظم رهبری درباره انتقال پیام‌های والا در مداحی، تصریح کرد: پندآموزی و استفاده از نصایح باید جزء موارد مهم و جدانشدنی مداحی باشد.

این مداح اهل بیت(ع) نوآوری در مداحی با حفظ اصول و ارزش‌ها را امری پسندیده خواند و گفت: ایستایی سبب رکود است و باید با الگو گرفتن از گذشتگان محتوای مجالس روضه را ارتقا دهیم.

طاهری با بیان اینکه خرافه‌گویی از ساحت اهل بیت(ع) به دور است، افزود: سخنان مداحان در بطن جامعه تاثیرگذار است و گاهی به عنوان دستورات دینی برداشت می‌شود از این رو مداحان اهل بیت(ع) باید با استفاده از احادیث و منابع معتبر در مجالس روضه حضور یابند.

وی مطالعه و تحقیق را لازمه کار مداحان دانست و گفت: اشخاصی که علاقه به این عرصه دارند باید پای منبر اساتید و بزرگان بنشینند و از تجربیاتشان استفاده کنند.

این مداح اهل بیت(ع) با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری، حفظ وحدت در جامعه را مهم دانست و خاطرنشان کرد: ائمه معصومین(ع) هرگز به لعن و نفرین دشمنانشان نپرداختند و این امر تنها موجب دامن زدن به اختلافات و از میان بردن اتحاد امت اسلامی می‌شود.

طاهری بیداری و تبیین هویت اسلامی را وظیفه مهم مداحان اهل بیت(ع) دانست و یادآور شد: باید از مجالس روضه برای بیان مسائلی مانند حفظ حجاب و عفاف در جامعه استفاده کرد.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما