برنامه‌های سومین جشنواره بین‌المللی غدیر اعلام شد

ایکنا , 27 مهر 1393 ساعت 9:33

شورای اداری آستان مقدس علوی با اعلام برنامه‌های سومین جشنواره بین‌المللی غدیر، از برپایی محفل بین‌المللی انس با قرآن در حرم مطهر امام علی(ع) طی این جشنواره خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس علوی، دبیرخانه آستان مقدس علوی اعلام کرد: سومین جشنواره بین‌المللی غدیر با حضور صد شخصیت از سی‌و‌سه کشور جهان برگزار خواهد شد و این برنامه میزبان شخصیت‌های علمی، دینی و فرهنگی از داخل و خارج عراق خواهد بود.

علی خضیر حجی، دبیر این جشنواره در این باره گفت: این جشنواره مشتمل بر برنامه‌های متنوعی‌ است که از فردا یکشنبه، ۲۷ مهرماه ساعت هفت صبح آغاز خواهد شد.

وی گفت: سخنرانی برخی علمای مسلمان و مسیحی پیرامون رسالت غدیر خم به‌عنوان رسالتی بشری که منعکس‌کننده اندیشه امام علی(ع) باشد، مهم‌ترین بخش از افتتاحیه این جشنواره است.

دبیر سومین جشنواره بین‌المللی غدیر افزود: روز دوم جشنواره نیز به ارائه پژوهش‌های ارسال شده که بالغ بر ۵۰ تحقیق از دانشگاه‌های مختلف عراق است، اختصاص خواهد داشت که طی جلسات مختلف با محوریت حکومت در اندیشه امام علی(ع) ارائه خواهند شد.

علی خضیر اظهار کرد: در این جشنواره شب شعری نیز با حضور شعرای برجسته عراق و سایر کشورهای عربی برگزار خواهد شد و برای شرکت‌کنندگان برنامه زیارت از عتبات عالیات خواهیم داشت.

همچنین روز سوم جشنواره نیز به برگزاری مراسم تجلیل از صد شخصیت مدعو از سی‌و‌سه کشور اسلامی، عربی و غیر اسلامی اختصاص خواهد داشت که در این بین هیئتی رسمی از واتیکان مشتمل بر چند تن از اسقف‌های مسیحی نیز برای نخستین‌بار در شهر مقدس نجف حضور خواهند داشت. پایان‌بخش این جشنواره نیز برگزاری محفل بین‌المللی انس با قرآن در حرم مطهر حضرت علی(ع) خواهد بود.

گفتنی است، آستان مقدس علوی دو سال پیش نخستین جشنواره بین‌المللی غدیر را با محوریت فضایل شخصیتی حضرت امیرالمؤنین علی(ع) از ابعاد مختلف انسانی، اندیشه‌ای و اخلاقی با مشارکت شخصیت‌های علمی و فرهنگی کشورهای مختلف در شهر نجف اشرف برگزار کرد.


کد مطلب: 21190

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21190/برنامه-های-سومین-جشنواره-بین-المللی-غدیر-اعلام

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir