تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۱۱۹۲

امنیت مناسب در کربلا و نجف برقرار است/ ۱۰ آبان؛ آغاز ثبت‌نام اعزام در اربعین

امنیت مناسب در کربلا و نجف برقرار است/ ۱۰ آبان؛ آغاز ثبت‌نام اعزام در اربعین
محسن نظافتی، مدیرکل‌ عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به سفر اخیر خود به عتبات مقدسه عراق در خصوص شرایط امنیتی شهرهای مقدس عراق، گفت: با پشت سر گذاشتن بدون مشکل مناسبت‌های روز عرفه، عید قربان و عید غدیر خم، وضعیت امنیتی خوب شهرهای کربلا و نجف اثبات شد.

وی ادامه داد: اعزام‌های هوایی ایران از نیمه دوم ماه رمضان (۲۳ تیر ماه) و اعزام‌های زمینی از ششم مهر ماه به عراق در حال انجام است و مناسبت‌هایی مانند عرفه را پشت سر گذاشته‌ایم که جمعیت‌های زیادی از ایران و سایر کشورها به کربلا و نجف مشرف شدند و تاکنون هیچ اتفاقی برای زائران رخ نداده است.

نظافتی از نتایج خوب تمهیدات اندیشیده شده توسط سازمان حج و زیارت و دولت عراق برای تأمین امنیت سخن گفت و البته متذکر شد که همچنان زائران به دو شهر مقدس کاظمین و سامرا اعزام نمی‌شوند.

مدیرکل‌ عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در خصوص تعداد زائران ایرانی در روز عرفه و عید غدیر اعلام کرد: حدود ۱۴ هزار ایرانی در ایام عرفه در کربلا و همین حدود نیز در عید غدیر در نجف حضور داشتند.

وی از آغاز پیش‌ثبت‌نام اعزام به کربلای معلی طی روزهای منتهی به اربعین حسینی از ۱۰ آبان ماه خبر داد و گفت: در این دوره پس از ثبت‌نام و قرعه‌کشی، زائران از ۱۱ آذر ماه تا ۲۰ اسفند ماه به کربلا و نجف مشرف می‌شوند که به طور مسلم تعداد زائران متقاضی در این دوره افزایش خواهد داشت.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما