مناسک مذهبی شکاف بین نسلی را به پیوند نسلی تبدیل می‌کند

سازمان تبلیغات اسلامی , 27 مهر 1393 ساعت 10:11

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مناسک مذهبی و هیئت‌های مذهبی این ظرفیت را دارند که شکاف نسلی را به پیوند نسلی تبدیل کنند.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، رضا معممی مقدم روز شنبه در دوره آموزشی معاونان فرهنگی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها به نقش امام حسین علیه السلام در احیای تمدن دین اشاره کرد و افزود: بنای یک تمدن بزرگ توسط بهترین خلق خدا در بی‌تمدن‌ترین جامعه بشری در ۱۴۰۰ سال پیش گذاشته شد و ما معتقدیم این تمدن بزرگ که بر اساس فطرت بوده شاخصه‌هایی دارد که ارزش حفظ و نگهداری آن تمدن کمتر از ایجاد آن نیست.

وی اظهار کرد: پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) تمدن بزرگ اسلام دچار انحراف شده و امام حسین(ع) برای احیای این تمدن قیام کردند و قیام آن حضرت مبتنی به برخورد با منکرات و احیای معروف‌ها بود.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی نفی مشروعیت یزید و بیداری جبهه موحدان را از دستاوردهای مهم قیام امام حسین(ع) ذکر کرد.

معممی مقدم نقش هیئت‌های مذهبی را در فعالیت‌های فرهنگی حوزه دین بسیار مهم دانست و تاکید کرد: تشکل‌های دینی که در مسیر شعائر چهارگانه (نظام اعتقادات، اخلاقیات، احکام و مناسک و شعائر) حرکت کنند، تشکل‌های شاخص در طراز اسلامی هستند و در جبهه فرهنگی انقلاب نقش آفرین می‌باشند که خوشبختانه بیشتر هیئت‌های مذهبی ما این گونه هستند.

وی اظهار کرد: کار هیئت‌های مذهبی، نهادینه‌سازی ظرفیت‌های توحیدی در مردم است و می‌توان تعمیق و ترویج ارزش‌های دینی و کمک به فضای تبلیغی حوزه دین مثل گسیل اعضای هیئت‌های مذهبی در حوزه‌های علمیه را از کارکردهای هیئت‌های مذهبی ذکر کرد.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی تشویق مردم به فعالیت‌های قرآنی در هیئت‌های مذهبی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: باید برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در هیئت‌های مذهبی تلاش بیشتری شود.

وی برپایی اجتماعات باشکوه و تظاهرات مناسکی را مهم‌ترین بستر برای رسانه‌ای شدن و دیده‌شدن برنامه‌های هیئت‌های مذهبی ذکر کرد و گفت: رسانه‌های دنیا خواسته و نخواسته این اجتماعات مناسکی را مخابره می‌کنند.

معممی مقدم با بیان اینکه محور ما در تکالیف اجتماعی، حکم ولی فقیه است اظهار کرد: مناسک مذهبی و هیئت‌های مذهبی، سه نسل را در کنار هم می‌نشانند و شکاف نسلی را به پیوند نسلی تبدیل می‌کنند.


کد مطلب: 21193

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21193/مناسک-مذهبی-شکاف-بین-نسلی-پیوند-تبدیل-می-کند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir