برگزاری همایش پیرغلامان حسینی و هیئات مذهبی در شهرستان اندیمشک

سازمان تبلیغات اسلامی , 27 مهر 1393 ساعت 10:45

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک از برگزاری همایش پیرغلامان حسینی و هیئات مذهبی در شهرستان اندیمشک با حضور پرشور ذاکران و خادمان اباعبدالله الحسین(ع) خبر داد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، حجت‌الاسلام سعید علیپور در همایش پیرغلامان حسینی و هیئات مذهبی که با حضور ائمه جماعات، اعضای شورای شهر، فرمانده راهنمایی و رانندگی، جانشین فرماندهی انتظامی و تنی چند از مسئولین اندیمشک در سالن ولایت مجتمع فرهنگی تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد، گفت: هیئات مذهبی و ذاکران اهل البیت(ع) جلوداران مقابله با جنگ نرم هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک بیان داشت: در واقعه عاشورای سال ۶۱ هجری قمری، مهمترین دلیل پیروزی خون بر شمیر در هم آمیخته شدن شور و شعور بود و همه مسئولین هیئات مذهبی باید با اقتدا به امام حسین(ع) اینگونه عمل کنند و علاوه بر ایجاد شور حسینی در میان مردم، با دعوت از مبلغین و ائمه محترم جماعات زمنیه بهره مندی عزاداران حسینی را از معارف دینی و قرآنی فراهم سازند.

وی با تأکید بر لزوم برنامه ریزی مناسب در دهه اول محرم افزود: امسال همانند سنوات گذشته با اجتماع در میدان مرکزی شهرستان اندیمشک به استقبال ماه محرّم میرویم و در روز تاسوعای تمام هیئات مذهبی شهرستان در میدان امام خمینی(ره) تجمع خواهند کرد و بصورت یکپارچه به عزاداری می پردازیم.

حجت‌الاسلام سعید علیپور تصریح کرد: در روز عاشورای حسینی صبح و عصر در سوگ و ماتم آل محمد(ص) می نشینیم و در شب شام غریبان همچون سنوات گذشته در کنار شهدای گلگون کفن اندیمشک تجمع خواهیم کرد و خطبه های امام سجاد(ع) و زینب کبری(س) قرائت خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک در پایان درباره اقامه نماز ظهر عاشورا گفت: تمام جملاتی که امام حسین(ع) در ظهر عاشورا در نمازشان بیان فرمودند مجموعا ۳۲ جمله بوده است و این در حالیست که طی این مدت، ۳۰ تیر از چلّه کمان به طرف ایشان پرتاب شد و لذا باید به تأسی از امام حسین(ع) تلاش کنیم که همیشه نمازمان را در اول وقت بخوانیم و در روز عاشورا نیز در چند نقطه از مسیر حرکت هیئات، با استفاده از مبلّغین، نماز ظهر عاشورا به صورت جماعت اقامه خواهد شد.

در این همایش حجت‌الاسلام علیرضا حسین پور قائم مقام دانشکده اصول الدین شهرستان دزفول گفت: مجالس عزاداری اهل بیت(ع) به خصوص حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) یک فضایی برای همدلی و وحدت در بین شیعیان است و ما باید با تمام ظرفیت های موجود و روحانیون به نحو احسن استفاده کنیم و به درستی حقیقت عاشورا و قیام امام حسین(ع) را به مردم معرفی کنیم و لذا نباید تمام مجلس ما معطوف به نوحه و روضه باشد بلکه باید با کمک علما و مبلغین فرهنگ عاشورای حسینی را برای آحاد مردم نهادینه کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: نوکری امام حسین(ع) یک افتخاریست که نصیب هر کسی نمی شود و ما باید این نعمت را قدر بدانیم و هیئات مذهبی بسنده به عزاداری در صبح روز عاشورا نکنند بلکه باید در عصر نیز دارای برنامه باشند و به گفته ی آیت الله العظمی بهجت(ره) در این روز باید خون گریه کنیم ولذا باید حاجت های مردم را هم در نظر بگیریم و زمینه برآورده شدن این امرمهم را محیا کنیم.

حجت‌الاسلام حسین پوردر پایان سخنرانی خود با اشاره به تحولات روز منطقه و حرکات تروریستی گروهک داعش اذعان کرد که ما از سربریده واهمه ای نداریم و همه ی ما با تأسی گرفتن از نهضت عاشورا قطعا جلوی این ظلم ها را خواهیم گرفت.

همچنین مهندس داچک رئیس اداره برق شهرستان اندیمشک با اعلام آمادگی جهت خدمات دهی به هیئات مذهبی به پاره ای از مسائل مربوط به برق این هیئات را بیان کرد.

در ادامه سرهنگ کروندی طی سخنانی با قدردانی از تلاش حجت‌الاسلام علیپور و اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک برخی از نکات انتظامی را به مسئولان هیئات مذهبی متذکر شد.

فرمانده راهنمایی و رانندگی شهرستان اندیمشک نیز با ابراز خرسندی برگزاری این همایش در ارتباط با نحوه تردد وسائل نقلیه و هیئات مذهبی برخی موارد را اعلام کرد.

در خاتمه مهدی قلی کیانی عضو شورای شهر اندیمشک طی سخنانی از اعلام آمادگی این شورای در جهت همکاری با هیئات مذهبی خبر داد.

گفتنی است در ابتدای این همایش پیرغلام حسینی علی مهرآور و نیز مسعود شفیعی با مدیحه سرایی خود فضای جلسه را سرشار از عطر دل انگیز کربلا کردند.












کد مطلب: 21196

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21196/برگزاری-همایش-پیرغلامان-حسینی-هیئات-مذهبی-شهرستان-اندیمشک

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir