تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۸
۰
کد مطلب : ۲۱۱۹۹

نشست آموزش تخصصی مسئولین هیات مذهبی خراسان شمالی برگزار شد

نشست آموزش تخصصی مسئولین هیات مذهبی خراسان شمالی برگزار شد
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، صبح شنبه بیست و ششم مهرماه نشست آموزش تخصصی مسئولین هیات مذهبی خراسان شمالی در محل امام زاده سید عباس بن موس بن جعفر شهرستان بجنورد برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن عرفان در این نشست با اشاره به مهم و حساس بودن هیات مذهبی گفت:هیئت های مذهبی به طور ویژه پیرامون تعظیم آئین ها و مناسبت های مذهبی و دینی وتکریم مقام معصومان(ع) و برگزاری مراسم سوگواری امام حسین(ع) شکل گرفته و با سابقه ای دیرین و قدمتی کهن در این راستا فعالیت داشته اند.

وی افزود: برای رفع شبهات و خرافات در عزاداریها؛ باید بافرهنگ سازی مناسب و متناسب اقدام لازم به عمل آید چرا که بعضی از خرافات علی رغم اینکه خرافه است و ضد دین و اسلام است به دلیل سابقه به‌عنوان یک فرهنگ در آمده وبا اعتقاد مردم عجین شده است و رفع اینگونه خرافات باید با دقت و روشنگری مردم صورت پذیرد.

حجت‌الاسلام عرفان با تاکید بر اینکه رکن اصلی در مسجد؛ روحانی است اذعان داشت: اگر قرار است در یک مکانی برنامه ای مذهبی اجرا شود حتماً روحانی مسجد بر برنامه ها و محتوای آن نظارت کند و روحانیون باید آنقدر قوی و با تفکر باشند که بتوانند موارد خلاف دین و شرع که بعضاً دشمن با ظرافت خاصی در حال اجرا است شناسایی کند.

عرفان تصریح کرد: ساماندهی به هیئت‌های مذهبی یکی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری و مراجع تقلید بوده و وظیفه ساماندهی و رسیدگی به این هیئت‌ها به عهده شورای هیئت‌های مذهبی است که زیرنظر سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند

درادامه نشست حجت‌الاسلام عرفان به بحث پیرامون سه موضوع: اصول و کارکرد هیات مذهبی،آسیب شناسی عزاداری ها، اخلاق هیات پرداخت.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما