تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۰
۰
کد مطلب : ۲۱۲۱۰

نیروی انتظامی آبادان با قمه زنی برخورد کند

نیروی انتظامی آبادان با قمه زنی برخورد کند
سید فخرالدین رضوی‌پور ضمن اشاره به در پیش رو بودن ماه محرم اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم در حال برنامه‌ ریزی برای ساماندهی آئین‌های سینه‌زنی و مداحی هستیم.

وی در خصوص مراسم‌ هایی که در زیارتگاه «سیدعباس» آبادان انجام می‌شود افزود: مراسم‌ های زیادی در ماه محرم در محل و اطراف زیارتگاه «سید عباس» شهر آبادان برگزار می‌شود لذا برای اینکه برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی این شهر با آن برنامه‌ها تداخل پیدا نکند در روز مناسب آن را اجرا می‌کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبادان با بیان اینکه در نظر داریم مداحان کشوری را به این شهر دعوت کنیم تصریح کرد: بازرسان این اداره برای مراسم‌هایی که قمه‌زنی اجرا و یا در بعضی مراسم‌ها نیز که تیغ بر روی زنجیرها نصب شده است در مرحله اول تذکر می‌دهند و در مرحله دوم از طریق نیروی انتظامی اقدام می‌کنند.

رضوی ‌پور در ارتباط با رعایت احکام اسلامی در ماه محرم گفت: گروه‌ هایی را برای امر به معروف و نهی از منکر در نظر گرفته‌ایم تا در این ماه بیشتر مردم را راهنمایی کنند. همچنین این امر باعث می شود تا مردم کمتر در مراسم های نامناسب مانند قمه زنی شرکت کنند.

وی با اشاره به نوع ادبیات مداحان برای ایام سوگواری حسینی بیان کرد: جهت بررسی ادبیاتی که در نوحه‌ های مداحان برای ماه محرم اجرا می شود جلسه‌ای را با آن‌ ها برگزار می ‌کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبادان با بیان اینکه بعضی افراد قمه ‌زنی را ترویج می‌کنند افزود: مقام معظم رهبری در خصوص مراسم‌ های قمه‌زنی بیاناتی را مطرح کرده‌ اند از جمله اینکه «این مراسم‌ها باعث می‌شود دین مبین و رحمانی اسلام به صورت خشن نشان داده شود» در حقیقت ولی امر مسلمانان جهان این مراسم ‌ها را تحریم کرده‌اند بنابراین باید فتوای ایشان را اجرا کنیم.

وی در پایان گفت: می‌خواهیم دمام‌ ها را در شهر آبادان به حداقل برسانیم و در تلاش هستیم تا زنجیرزنی نیز جمع‌آوری شود.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما