حال استاد حبیب‌الله چایچیان مساعد نیست

ایکنا , 28 مهر 1393 ساعت 10:32

فرزند حبیب‌الله چایچیان با اشاره به نامساعد بودن حال استاد گفت: در یک سال اخیر بیماری پدر شدت یافته است و هر روز اثرات این بیماری بیشتر می‌شود؛ بنابراین احتمال حضور ایشان در مراسم‌های شعرخوانی آئینی محرم امسال از جمله برنامه «بر آستان اشک» بسیار کم است.


هاله چایچیان، دختر حبیب‌الله چایچیان، شاعر اهل بیت(ع) درباره حضور استاد در مراسم‌های آئینی محرم و شعرخوانی در این ایام گفت: پدرم به دلیل بیماری و کهولت سن توانایی حضور در این مراسم‌ها را ندارند و احتمال اینکه بتوانند در برنامه «بر آستان اشک» حضور داشته باشند، کم است.

وی افزود: چند روز پیش برنامه شعرخوانی بود که پدرم به کمک برادرم در این مراسم حضور یافت و با توجه به اینکه دچار ضعف حافظه نیز شده‌اند، نمی‌توانند شعر بخوانند.

فرزند این شاعر آئینی‌سرا گفت: در یک سال اخیر بیماری پدر، شدت بیشتری یافته است و هر روز اثرات این بیماری مشهودتر می‌شود؛ از این رو نیازمند دعای همه مردم هستند.

چایچیان در ادامه بیان کرد: از دوستان و آشنایان برای عیادت وی می‌آمدند، اما با توجه به بیماری، مادر این دیدارها را محدودتر کرده است و بیشتر روزها پدرم در حال استراحت هستند و همه کارهای وی را برادرم انجام می‌دهد.

وی در پاسخ به اینکه شعرهایی از وی وجود دارد که منتشر نشده باشد، گفت: همه شعرهای پدرم منتشر شده و جزوه‌ای که داشت نیز اخیراً منتشر شده است و برادرم در این زمینه اقدام کرده‌اند.

گفتنی است، حبیب‌الله چایچیان، متخلص به «حسان» (مداح اهل بیت(ع))، فرزند محمدحسین، در سال ۱۳۰۲ در تبریز چشم به جهان گشود، شش ساله بود که همراه خانواده‏اش به تهران مهاجرت کرد. چایچیان تحصیلات خود را در تهران در مدرسه‏ ایران و آلمان به پایان رسانید، از آن پس به استخدام بانک ملى درآمد و پس از سال‌ها خدمت، سرانجام بازنشسته شد.

این مداح و شاعراهل بیت بارها در محضر رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) شعر خوانده و مورد تشویق معظم‌له قرار گرفته است. وی داراى چهار فرزند است که همه آنها شاعرند و قریحه‏ شاعرى را از پدر به ارث برده‌اند.

«گل‌های پرپر»، «خزان گلریز»، «باغستان عشق»، «سایه‌های غم»، «ای اشک‌ها بریزید»، »خلوتگاه راز»، «زینب بانوی قهرمان کربلا»، «بنال ای نی»، «ندای برتر»، «چهل حدیث جالب ازعلی بن ابیطالب(ع)» و جلد سوم دیوان اشعار آثاری است که تاکنون از وی منتشر شده است.


کد مطلب: 21222

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21222/حال-استاد-حبیب-الله-چایچیان-مساعد-نیست

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir