ترویج فرهنگ عاشورایی رأس امور فرهنگی قرار گیرد

مهر , 28 مهر 1393 ساعت 13:28

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی گفت: در محرم امسال بیش از 180 هیات مذهبی در این شهرستان مشارکت می کنند.


حجت الاسلام سعید توکلیان عصر یکشنبه در نشست هماهنگی برگزاری همایش عاشورائیان شهرستان دشتی اظهار داشت: انشاء الله در سال جاری بتوانیم همچون سالهای گذشته برنامه های خوبی با همکاری کانون مداحان و هیاتهای مذهبی در ایام محرم در سطح شهرستان برگزار کنیم.

وی افزود:برنامه های مذهبی باید با محوریت مردم برگزار شود و ما نیز آماده هر نو همکاری در این زمینه خواهیم بود.

توکلیان با بیان اینکه در ایام محرم امسال ۱۸۰ هیات مذهبی در این برنامه ها مشارکت دارند گفت: در حال حاضر نیز ۱۳۵ مداح در سطح شهرستان شناسایی و فعالیت می کنند.

ترویج فرهنگ عاشورایی رأس امور فرهنگی قرار گیرد

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دشتی نیز گفت: تاریخ عاشورا سرشار از آموزه های مختلف و متعدد دینی است که باید از این آموزه ها برای رفع آسیب های اجتماعی کمک بگیریم.

وی افزود:ما نیازمند رهنمودهای تاریخی ائمه هستیم و باید سخنان وآموزه های آنان را سرلوحه کارهای خودمان قرار دهیم و با استفاده از آنها نسبت به رفع مشکلاتمان اقدام نمائیم.

حسینی ادامه داد:تعزیه خوانی به عنوان نماد پویای تاریخ عاشورا از آن یاد کنیم و از فلسفه قیام درس عبرت بگیریم.

وی تصریح کرد: با تقویت زیر ساخت های فرهنگی و مذهبی چالش ها را به حداقل برسانیم و موفقیت های حاصله در جامعه نشات گرفته از فرهنگ عاشورا و شهادت طلبی است که امیدواریم همواره این ولایتمداری حفظ شود.

حسینی از همه دستگاههای اجرایی بویژه متولیان امر فرهنگی خواست در برگزاری مراسمات دینی و مذهبی در سطح شهرستان کمافی السابق با هیاتهای مذهبی همکاری داشته باشند ودر این راستا از تلاشی دریغ نورزند.

وی با بیان اینکه مراسمات مذهبی تکلیفی نیست بلکه برای انجام رسالت الهی توفیق می خواهد گفت:اخلاص در امور زمینه موفقیت را حاصل می کند.

حسینی اضافه کرد:مدیران دلسوز فرهنگی و مسئولان مذهبی رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع تقلید را اقامه سنت وفرهنگ عاشورایی سرلوحه کارخود قرار دهند.


کد مطلب: 21236

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21236/ترویج-فرهنگ-عاشورایی-رأس-امور-فرهنگی-قرار-گیرد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir