خرافات در محرم و واقعه عاشورا تاثیر ندارد

مهر , 29 مهر 1393 ساعت 9:15

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: روحانیون و مبلغان باید واقعه عاشورا را به خوبی برای نسل جوان تبیین کنند تا آنان با واقعیت های صحیح این حماسه بزرگ تاریخی بیشتر آشنا شوند.


حجت‌الاسلام علی نعمت الهی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هیئت های مذهبی در راستای احیاء فرهنگ حسینی شکل گرفته اند اظهار داشت: انحرافات و خرافات و آسیب های عزاداری را دشمن با ظرافت خاصی وارد فرهنگ شیعی کرده است، چون از ظرفیت و پویایی مذهب تشیع در هراس است و میخواهد ما را به ظواهر مشغول کند.و از محتوا دور نگه دارد.

وی افزود: دشمن می خواهد قرآنی داشته باشیم که اثر گذار در جامعه نباشد و حیات را در زندگی تضمین نکند و روح محرم،عاشورا و فرهنگ حسینی که همان روحیه ظلم ستیزی و ایثار و شهادت است را از ما بگیرد.

وی تأکید کرد نباید از محتوای عزاداری غافل شد و چه افتخاری بالاتر از برافراشت پرچم حسینی در زندگی است.

نعمت الهی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نسل جوان خلاقیت و ابتکار می خواهد و اگر مسئول هیئت به نوآوری در هیئت که منافات با اصل دین نداشته باشد نپردازد و خلأ های فرهنگی را در هیئت پر نکند قطعاً دشمن با ترفند ها و ابزارهای خودش این خلأ ها را پر خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: سایت ها و شبکه های ماهواره ای فراوانی علیه شیعه سم پاشی می‌کنند ما باید پادزهر این برنامه ها را تولید کنیم و چه جایی بهتر از هیئت برای تولید اینگونه پادزهر هاست؟ما باید به برنامه ریزی و غذای روحی اعضای هیئت توجه کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه به تبیین واقعه عاشورا پرداخت و گفت: روحانیون و مبلغان باید واقعه عاشورا را به خوبی برای نسل جوان تبیین کنند تا آنان با واقعیت های صحیح این حماسه بزرگ تاریخی بیشتر آشنا شوند.

وی در خصوص توسعه فرهنگ عاشورایی، حفظ عادات اصیل و حذف خرافه بیان کرد: محرم و واقعه عاشورا فی النفسه آن قدر ظرفیت والایی دارد که هیچ پیرایه‌ای به آن نمی‌چسبد و اساساً آن قدر عظمت و بزرگی و محاسن دارد که خرافات در آن تاثیر ندارد.

حجت‌الاسلام نعمت الهی با تاکید بر الگوبرداری از واقعه عظیم عاشورا، افزود: باید مباحث عاشورا و وقایع کربلا بطور صحیح برای همگان بازگو و تبیین شود و در این راستا باید کیفیت و حقیقت را مدنظر قرار داد و از خرافه گویی پرهیز کرد.

وی ادامه داد:امام حسین و یاران باوفای ایشان برای دفاع از ارزش های ناب اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر در واقعه عاشورا حماسه ای رقم زدند که برای همیشه در تاریخ جاوید است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین تاکید کرد:باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده و درس‌ها و پیام‌های عاشورا و اهداف قیام امام حسین(ع)، عوامل به وجود آمدن واقعه عاشورا، علت پس روی مردم بعد از رحلت پیامبر اکرم و دلایل رشد و تعالی اصحاب امام حسین(ع) را برای نسل امروزی و نسل جدید در قالب‌های زیبا و به صورت شیوا برای مردم تبیین کرد.

نعمت الهی اصلی‌ترین پیام عاشورا را توجه به معنویت، اعتقاد قلبی به مبانی اسلامی و احیای شعایر دینی اعلام کرد و اظهارداشت: از شاعر و مداح نیز انتظار می رود در بارگاه امام حسین (ع) این رسالت خطیر را در زیباترین قالب و به بهترین شکل اجرا کنند.


کد مطلب: 21246

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21246/خرافات-محرم-واقعه-عاشورا-تاثیر-ندارد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir