تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۴
۰
کد مطلب : ۲۱۲۵۷

گردهمایی ۶۱۰ هیئت مذهبی شهرستان کاشان برگزار شد

گردهمایی ۶۱۰ هیئت مذهبی شهرستان کاشان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان؛ در آستانه ماه عزای حسینی گردهمایی بزرگ هیئات مذهبی شهرستان کاشان به همت اداره تبلیغات اسلامی کاشان و با همکاری هیئت حسینی نخل کاشان برگزار شد.

این همایش با هدف پیدایش راهکارهای استفاده از توانمندی هیئت های مذهبی در زمینه فرهنگ سازی، تبیین توانمندی های هیئات مذهبی در فعالیت های اجتماعی، آشنایی با چالش ها و آسیب های مذهبی و با حضور مسؤولین ۶۱۰ هیئت مذهبی، معاونین و رابطین فرهنگی هیئات، ۳۴۰ مداح اهل بیت (ع) و مسؤولین شهرستان در مرکز هیئت حسینی سرفره برگزار شد

آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان در این گردهمایی گفت: تعظیم شعائرمذهبی دارای یک ظاهر و یک باطن است که علم و کتل و چراغانی و سیاه پوش کردن ظاهر وصورت مسأله است و باطن آن پیام امام حسین(ع) است.

وی افزود: قبولی و یا عدم قبولی‌عزاداری های امام حسین (ع) باید مهمترین دغدقه رؤسای هیأت، مسؤولان و مدیرانی باشدکه افتخار مدیریت و سیاست گذاری هیأت عزاداری را برعهده دارند.

آیت الله نمازی با اشاره به اینکه برخی هیئت های عزاداری به دنبال رقابت با یکدیگر هستند تا عزاداری گفت: این گونه عزاداری که حس رقابت بین آنان بیشتر از عزاداری بروز دارد باطل است و مورد قبول نیست.

نماینده ولی فقیه در کاشان عاشورا یک مکتب است خواند و افزود: درمکتب عاشورا مواد و دروس متعددی آموزش داده شده است که یکی از آنها پیام عاشورا است که باید در عزاداری خود فرکانس عزاداران فعال و گوشی های آنها روشن باشد تا پیام عاشورا را دریافت کنیم.

آیت الله نمازی عزاداری بدون اخلاص را بی اثر خواند و قبولی اعمال را در گرو اخلاص دانست و یاد آور شد: اخلاص حقیقتی بسیار عزیز است که باید برای رسیدن به این متاع گرانقیمتی است که باید بازار دنیا را گشت چرا که در هیچ سوق و بازار و تیمچه ای چنین کالایی وجود ندارد.

وی افزود: خداوند می فرماید اخلاص راز ماندگاری است و راز و رمز ماندگاری شریعت بعد از ۱۴۰۰ سال با وجود همه توطئه ها و تهدیدها و تهاجمات دشمن در این است که ائمه اطهار در کارخود فقط خدا را سرویس دهی می دادند و روی احدی دیگر حساب باز نکرده بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه منیّت ها را برای هیأت عزداری سم دانست و گفت: ریا باطل کننده اعمال است و اگر ذره ای ریا در کارها باشد اعمال انسان ها پذیرفته نخواهد شد.

به گفته وی، عزاداری های امام حسین(ع) باید صادقانه و مخلصانه باشد و هیچ چیز دیگری قاطی آن نشود چرا که ناخالصی در عزا داری باطل کننده عزاداری است.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین از مسؤولین هیأت مذهبی خواست وعاظ و مداحانی را برای عزاداری ها دعوت کنند که بتوانند پیام عاشورا را منتقل کنند و جوان ها را هدایت کنند.

آیت الله نمازی یادآورشد: واقعه عاشورا یک حادثه تاریخی نیست بلکه یک مکتب و یک دانشگاهی است که دروس متعددی را برای بشریت تبیین کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری از امر به معروف و نهی از منکر، نماز، تولی و تبری و ولایت مداری به‌عنوان بخش هایی از پیام های عاشورا نام برد و گفت: در شهرستانی که عنوان دارالمومنین کاشان را یدک می کشد باید دید تا چه میزان با پیام عاشورا فاصله دارد و گناه کبیره رباخواری که خداوند آن را خلود در نار دانسته رواج دارد.

آیت الله نمازی عزاداری در شب تاسوعا و عاشورا بدون خواندن نماز صبح باطل خواند وگفت: همان گونه که امام حسین این شب ها را احیاء می گرفت هیأت های عزاداری نیز باید شب های تاسوعا و عاشورا را احیاء بگیرند و از مداحان بخواهند پیام عاشورا را برای عزاداران بازگو کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه تشدید حوادث اخیر در کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان، لبنان، غزه، فلسطین و توطئه های گروه های تروریستی القائده و داعش را نقشه ای از پیش طراحی شده بر علیه مکتب اهل بیت(ع) و مبارزه با اسلام شیعی و اسلام ناب محمدی دانست و گفت: آنچه امروز بعد از ۱۴۰۰ سال کربلا و عاشورا و قرآن و شیعه را حفظ کرده کربلا است.

عضو مجلس خبرگان رهبری یاد آورشد: کربلا شیعه را حفظ کرده است و دشمنان از ابتدا تاکنون هرکاری از آنها ساخته بود انجام دادند اما نتواستند شیعه را از بین ببرند.

آیت الله نمازی کربلا و عاشورا را سرمایه بزرگی از جانب خداوند برای شیعه دانست گفت: ما هنر و حسن استفاده ازسرمایه کربلا و عاشورا که سازندگی در هیأت ها است را نداریم.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: باید قدر نعمت عاشورا و کربلا و عزاداری های امام حسین(ع) دانست و عزاداری های خود را عزاداری بی ریا و برای رضایت خدا انجام داد که هرکاری برای رضایت خدا باشد از دست دشمن کاری ساخته نخواهدبود.

پیش از سخنان آیت الله نمازی، حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان در سخنانی اظهار داشت: عزاداری های امام حسین(ع) با هدف احیای دین است و نباید منجر به اختلاط مرد و زن و نامحرم شود و یا زمینه اختلاط مرد و زن فراهم شود.

وی افزود: اصل و اساس عزاداری ها رضایت خداوند است لذا مسؤولان، مدیران و متصدیان هیأت های مذهبی شهرستان کاشان نباید اجازه بدهند رقابت های کاذب در عزاداری امام حسین(ع) ایجاد شود تا عزاداری آنها مورد قبول خداوند قرار بگیرد.

به گفته وی، عزاداری های امام حسین(ع) باید خالصانه و صادقانه و به دور از مسائل مادی و دنیایی و رقابت های کاذب باشد و تنها با هدف ترویج اسلام و احکام الهی برگزارشد تا از دانشگاه محرم و عاشورای امام حسین(ع) بیشترین بهره برداری برای عزاداران حسینی انجام شود.

حجت‌الاسلام حسینی همچنین عزاداری های خالصانه را باعث شادی امام زمان و رعب و وحشت استکبارجهانی و دشمنان اسلام و ولایت دانست و مسؤولین هیات های مذهبی کاشان و عوامل اجرایی آنها را کارگزاران حادثه کربلا و عاشورا دانست و خواستار حفظ و حراست از این جایگاه ارزشمند الهی که خداوند نصیب آنها کرده است شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان در ادامه با اشاره به روایات متعدد که امام حسین(ع) را مصباح هدایت و کشتی نجات معرفی کرده است افزود: تمسک به فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) تنها راه نجات و سعادت و دنیوی و اخروی بشریت است.

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه با اشاره به این که دشمنان اسلام با ترویج خرافات در عزاداری‌ها اصل اسلام را هدف قرار داده اند، ترویج خرافات و آسیب‌های عزاداری‌ها را باعث به خطر افتادن پرچم عزاداری امام حسین(ع) دانست و گفت: شیعه ابتدا باید علمداری مکتب اهل بیت(ع) را حفظ کند و در ادامه برای ترویج این فرهنگ اهتمام داشته باشد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان در ادامه از برگزاری انتخابات کانون مداحان شهرستان کاشان خبرداد و گفت: مداحان شهرستان کاشان برای ثبت نام در انتخابات کانون مداحان این شهرستان می توانند به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان مراجعه کنند.

وی همچنین از مسؤولین هیأت های مذهبی شهرستان خواست برای انتخاب وعاظ و مداحان هیأت های مذهبی برای عزاداری محرم با اداره تبلیغات اسلامی هماهنگی های لازم را داشته باشند تا باعث بروز مشکلاتی نشود.

حجت‌الاسلام حسینی یکی از شروط تأسیس صندوق های خیریه در هیأت های مذهبی شهرستان کاشان را داشتن مجوز دانست و گفت: هیأت هایی که بدون مجوز اقدام به تأسیس صندوق های خیریه نمایند از فعالیت های آنها جلوگیری خواهد شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان بر عزاداری در حسینیه ها، تکایا، مساجد و بقاع متبرکه تأکید کرد و از شهروندان خواست از عزاداری در چادرها برای جلوگیری از آتش سوزی خود داری کنند و در صورت عزاداری در چادرها نکات ایمنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان را رعایت کنند.

برگزاری کارگروه های مدیران هیئات مذهبی، رابطین فرهنگی و مداحان اهل بیت (ع)، معرفی فعالیت های شاخص فرهنگی، اجتماعی و ورزشی یکی از هیئات مذهبی کاشان، بیان نکات هیئت داری و آسیب های هیئات توسط مسؤولین، سخنرانی پیرامون جنگ نرم مذهبی توسط حجت‌الاسلام محمد جواد سیفی مازندرانی از دیگر برنامه های جنبی این همایش بود.

یادآور می‌شود؛ گردهمایی بزرگ مسؤولین ۶۱۰ هیئت مذهبی کاشان با حضور آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، معاونان و رابطان فرهنگی هیئات، ۳۴۰ مداح اهل بیت(ع) و مسئولان شهرستان به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان و همکاری هیئت حسینی نخل کاشان در مرکز این هیئت برگزارشد.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما