عزاداری ۶۶۶ هیئت مذهبی سیستان و بلوچستان درمحرم ۱۴۳۶ هجری قمری

سازمان تبلیغات اسلامی , 30 مهر 1393 ساعت 11:30

کارشناس تشکل‎های دینی تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان از فعالیت ۵۷۷هیئت مذهبی برادر و ۸۹هیئت مذهبی مجوز دار ویژه بانوان در سطح این استان خبر داد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، علی زارعی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی نقش مهمی در اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی در طول سال به‌ویژه ایام محرم دارند،خاطرنشان کرد: برنامه‌های این نهاد در این ایام می‌تواند یکی از تأثیرگذارترین و مؤثرترین برنامه‌های فرهنگی در جامعه باشد.

زارعی افزود: شورای هیئات مذهبی،نهادی مردمی ومتشکل از مردم ودرقالب سازمان تبلیغات اسلامی به انجام کارهای دینی مبادرت می‌ورزد.

کارشناس تشکلهای دینی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ضمن تأکید بر حضور فعال اعضای شورای هیئت‌های مذهبی در تمامی مراسم‌های دینی و فرهنگی گفت: ما در شورا باید پل ارتباطی با هیئت‌های مذهبی باشیم تا جایگاه شورا همان طوری که پیشرفت کرده باز هم به سوی ترقی و پیشرفت سوق داشته باشد.

وی گفت: یکی از مسائل مهم که مردم این منطقه با آن در تماس مستقیم هستند،موضوع آسیب‌شناسی است به دلیل هم مرزبودن با افغانستان و پاکستان،به دلیل اشرافی که دشمنان بر کشورهای همسایه دارند و اهداف خود را درشهرهای مرزی اعمال می‌کنند و جوانان ما در معرض جدی این تهاجم فرهنگی هستند،راه‌اندازی گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر پاسخ مطلوبی به هجمه فرهنگی منطقه است.

زارعی تصریح کرد: ارتباط نزدیک وهماهنگی دائمی شوراهای هیئات مذهبی با ائمه جمعه، فرمانداران، فرماندهان نیروی انتظامی و ایجاد هماهنگی میان شوراهای هیئات مذهبی و رصد اولویت‌های فرهنگی ازجمله برنامه‌های اجرایی در ماه محرم است.

این مقام مسئول اظهار کرد: باید به شناخت آسیب‌ها و مشکلات مشترک شورای هیئات مذهبی،بررسی انحرافات، توجه شایسته به مصوبات ستاد استانی ساماندهی شئون فرهنگی در فعالیت‌های مذهبی،اهمیت داده شود.


کد مطلب: 21288

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21288/عزاداری-۶۶۶-هیئت-مذهبی-سیستان-بلوچستان-درمحرم-۱۴۳۶-هجری-قمری

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir