نتیجه مجالس امام حسین(ع)، باید تقید عزاداران به انجام واجبات و ترک محرمات باشد

سازمان تبلیغات اسلامی , 30 مهر 1393 ساعت 11:44

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک در نشست با شورای هیئات مذهبی اندیمشک برنامه ریزی گفت: نتیجه مجالس امام حسین(ع)، باید تقید عزاداران به انجام واجبات و ترک محرمات باشد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان، حجت‌الاسلام سعید علیپور در این جلسه گفت: هیئات مذهبی مخصوصا شاکله اصلی آن، باید اول خودشان را مسلح به سلاح علم و ایمان کنند تا بتوانند هیئت را بصورت صحیح اداره کنند.

با اشاره به تأثیرگذاری قیام امام حسین (ع) در انقلاب مردم ایران و بیداری اسلامی در کشورهای مختلف بیان داشت: هیئات مذهبی لشکریان اسلام در جنگ نرم هستند و بیداری اسلامی در آسیا و افریقا و نیز اعتراضات مردم اروپا و امریکا به نگرش سیاستمدارانشان نسبت به گروه داعش و تکفیری ها، تماماً نشأت گرفته از روح آزادگی و ظلم ستیزی سید و سالار شهداء حسین ابن علی (ع) و یاران باوفای اوست.

وی افزود: به فرموده پیامبر اکرم (ص) {ان مثل اهل البیتی فی امتی کمثل سفینة نوح من رکبها نجی و من تخلف عنها غرق} مثل اهل البیت(ع) من در میان امتم مانند کشتی نوح است، هرکس به آن کشتی درآمد نجات یافت و هرکس به آن کشتی پناه نبرد غرق گردید.

حجت‌الاسلام سعید علیپور در ادامه بیان کرد: عزاداری برای اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش خوب است ولی آنچه مهمتر است تلاش برای بالا بردن سطح معرفت دینی و شعور حسینی در بین آحاد جامعه است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک تصریح کرد: در راستای ارتقای بصیرت دینی هیئات مذهبی، این اداره در نظر دارد به مناسبت ماه محرم بسته ای فرهنگی، اعم از کلاس تفسیر قران کریم، کلاس شرح نهج البلاغه، روخوانی قرآن، گفتمان دینی، سخنرانی ویژه، مسابقات فرهنگی و... بین هیئات مذهبی شاخص توزیع کند.

وی افزود: اهمیت دادن به ادای نماز واجب و توجه به دستورات و خواستگاه ائمه معصومین(ع) از شرکت کردن در مجالس عزای امام(ع) و یا خرج دادن در این راه، خیلی مهمتر است و باید خروجی مجالس عزاداری، تقید به واجبات و ترک محرمات باشد.

وی با تأکید بر لزوم برنامه ریزی مناسب در دهه اول محرم افزود: امسال همانند سنوات گذشته با اجتماع در میدان مرکزی شهرستان اندیمشک به استقبال ماه محرّم میرویم و در روز تاسوعا تمام هیئات مذهبی شهرستان در میدان امام خمینی(ره) تجمع خواهند کرد و بصورت یکپارچه به عزاداری می پردازیم.

حجت‌الاسلام سعید علیپور تصریح کرد: در روز عاشورای حسینی صبح و عصر در سوگ و ماتم آل محمد(ص) می نشینیم و در شب شام غریبان همچون سنوات گذشته در کنار شهدای گلگون کفن اندیمشک تجمع خواهیم کرد و خطبه های امام سجاد(ع) و زینب کبری(س) قرائت خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک در پایان درباره اقامه نماز ظهر عاشورا گفت: تمام جملاتی که امام حسین(ع) در ظهر عاشورا در نمازشان بیان فرمودند مجموعا ۳۲ جمله بوده است و این در حالیست که طی این مدت، ۳۰ تیر از چلّه کمان به طرف ایشان پرتاب شد و لذا باید به تأسی از امام حسین(ع) تلاش کنیم که همیشه نمازمان را در اول وقت بخوانیم و در روز عاشورا نیز در چند نقطه از مسیر حرکت هیئات، با استفاده از مبلّغین، نماز ظهر عاشورا به صورت جماعت اقامه خواهد شد.

در پایان جلسه رئیس شورای هیئات مذهبی و اعضای شورا هر کدام نظرات خود را به جهت هر چه باشکوه برگزار کردن محرم الحرام سال ۹۳ را بیان داشتند.


کد مطلب: 21289

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21289/نتیجه-مجالس-امام-حسین-ع-باید-تقید-عزاداران-انجام-واجبات-ترک-محرمات-باشد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir