تاریخ انتشار
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۴
۰
کد مطلب : ۲۱۳۱۷

همایش هیئت‌های مذهبی در دورود برگزار شد

همایش هیئت‌های مذهبی در دورود برگزار شد
همایش سرپرستان هیئت‌های مذهبی و مداحان اهل بیت(ع) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رضا حقیان، امام جمعه، ماشاءالله نعمتی، فرماندار، حجت‌الاسلام والمسلمین تقویان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، رؤسای هیئت‌های مذهبی، مداحان، روحانیون و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج دورود، ۳۰ مهرماه در این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا حقیان، امام جمعه شهرستان دورود در این همایش ضمن خیر مقدم به نماینده ولی فقیه در استان لرستان، اظهار کرد: در شهرستان دورود بیش از ۲۷۰ هیئت مذهبی و بیش از ۳۶۰ نفر مداح وجود دارد که سال‌هاست در دستگاه ائمه اطهار(ع) به ترویج شعائر دینی می‌پردازند.

وی هدف از برگزاری این جلسه را هماهنگی و برنامه‌ریزی برای مراسم عزاداری امام حسین(ع) دانست و بیان کرد: برگزاری باشکوه مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان برای همه ما بسیار با ارزش است و به همین دلیل اینجا جمع شده‌ایم.

همچنین در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان ضمن عرض تسلیت رحلت جانسوز عالم مجاهد و پرهیزکار آیت‌الله مهدوی کنی، بیان کرد: محرم یک مکتب زنده و پویایی به نام عاشورا است. در حقیقت یک حرکت آغازینی برای سعادت‌بخشی بشریت است، نه فقط برای ما شیعیان، بلکه قیام عاشورا یک حرکت سعادت‌بخشی بود که امام حسین(ع) آن را رهبری کرد و هدف از این قیام سعادت‌مندی و عزت‌بخشی بشریت بوده است.

وی افزود: عاشورا پیام‌ها و عبرت‌های فراوانی دارد که در هر زمان و مکان حاضر است و پیام عاشورا یک پیام جهادی است، یک پیام جاودانگی است وانقلاب ما نشئت گرفته از نهضت حسینی است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان اظهار کرد: روز عاشورا اجتماعی است که در آن تمام آزادی‌خواهان دنیا هستند و شیفته این مراسم می‌شوند و دوست دارند در این مراسم شرکت کنند که این به برکت هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و خون شهدای ماست.

میرعمادی با بیان اینکه ما مسلمانان برای تشکیل هرچه بهتر این اجتماع وظایف مهمی داریم تا تأثیر قیام عاشورا بیشتر شود، افزود: ابتدا معرفت به امام حسین(ع) است، معرفت به قیام عاشورا است، زیرا قیام عاشورا تمام‌شدنی نیست، عاشورا اقیانوسی پایان‌ناپذیر است و هر چقدر معرفت بیشتر شود بهره‌گیری بیشتر می‌شود. وظیفه دوم ما محبت است آن هم از نوع محبت ولایی، یعنی ما می‌پذیریم که حسین ابن علی(ع) بر ما و بر جان و مال ما ولایت دارد.

وی در ادامه گفت: محبت ولایی مقدمه وظیفه سوم را برای ما به وجود می‌آورد که آن هم تبعیت است، وظیفه چهارم ما این است که شعاعر حسینی را بزرگ بشماریم و سهل‌انگاری نکنیم و هرچه در توان داریم در این رابطه به کار بگیریم.

حجت‌الاسلام میرعمادی تأکید کرد: مراسم عزاداری امام حسین(ع) باید باشکوه برگزار شود و باید راه و رسم حسین زنده نگه داشته شود و عزاداری باید به گونه‌ای انجام شود که در آن تحریف وجود نداشته باشد و ان‌شاءالله با برگزاری این مراسم بتوانیم جوانان را با هدف اصلی قیام امام حسین(ع) آشنا کنیم.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما