برخی نوحه های زننده شایسته مجلس عزاداری نیست

مهر , 4 آبان 1393 ساعت 11:20

امام جمعه موقت ورامین گفت: برخی نوحه های نامناسب و سبک های زننده، خواندن نوحه های دروغ، قمه زنی، اصرار بر برهنه شدن عزاداران صحیح نبوده و موجب سوءاستفاده دشمن می شود و باید ابلاغ پیام عاشورا و نصیحت های عاشورایی در مجالس امام حسین(ع) صورت گیرد.


حجت الاسلام سید محسن محمودی با اشاره به درگذشت آیت الله مهدوی کنی اظهار داشت: آیت الله مهدوی کنی در عرصه علم و عمل قدم های بزرگ و موثری را برداشت و بی ریا به مردم و انقلاب خدمت کرد.

امام جمعه موقت ورامین دانشگاه امام صادق(ع) را از خدمات بزرگ این عالم ربانی دانست و افزود: دانشگاه امام صادق(ع) از خدمات ارزشمند این فقیه فقید بود و مهمترین ویژگی این یار صدیق امام و رهبری آن است که هیچ گاه فریفته دنیا نشد و در بزنگاه های انقلاب راه را گم نکرد.

وی سپس در پاسخ به سوالی درباره اهمیت حضور نوجوانان و جوانان در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی به سالروز تشکیل بسیج دانش آموزی اشاره کرد و ادامه داد: در جریان هشت سال دفاع مقدس نوجوانان و جوانان زیادی در جبهه حضور پیدا کردند که شهید حسین فهمیده یکی از آن ها بود که با اقتدا به حضرت قاسم برای همیشه در تاریخ جاودانه ماند.

محمودی گفت: نوجوانان و جوانان کشور در جنگ تحمیلی از حادثه عاشورا درس گرفتند و شهدای نوجوان نیز پرورش یافته کلاس کربلا بودند و امروز نیز نوجوانان ما باید عاشورایی تربیت شوند و امیدواریم آینده سازان کشور با الهام از فرهنگ عاشورا در این راه ثابت قدم باشند.

وی متذکر شد: امام راحل با شعار هیهات مناالذله اعلام کرد که هیچگاه زیربار زور و ستم قدرت های مستکبر نمی رود و تقارن ۱۳ آبان با عاشورا این فرصت را فراهم می کند تا سخنرانان و خطبا به ماهیت استکبار ستیزی قیام عاشورا اشاره کنند.

محمودی در ادامه با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و برخی آسیب های عزاداری تأکید کرد: برخی نوحه های نامناسب و سبک های زننده، خواندن نوحه های دروغ، قمه زنی، اصرار بر برهنه شدن عزاداران صحیح نبوده و موجب سوءاستفاده دشمن می شود و باید ابلاغ پیام عاشورا و نصیحت های عاشورایی در مجالس امام حسین(ع) صورت گیرد.

این مسئول بیان داشت: عزاداری امام حسین باید افشاگر چهره نفاق باشد، مگر می شود از امام حسین(ع) گفت اما از آمریکا غافل بود.


کد مطلب: 21347

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21347/برخی-نوحه-های-زننده-شایسته-مجلس-عزاداری-نیست

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir