تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۷
۰
کد مطلب : ۲۱۳۶۸

برخی از جوانان نمی دانند چرا و برای چه عزاداری می‌کنند

برخی از جوانان نمی دانند چرا و برای چه عزاداری می‌کنند
حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، ر‌ئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان گفت: ۱۰ همایش منطقه‌ای، پیش از محرم به همت اداره تبلیغات اسلامی کاشان در سطح این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: گردهمایی‌های منطقه‌ای بخش برزک، نیاسر، قمصر، مرکزی، فین بزرگ و فین کوچک، گردهمایی بزرگ هیئات مذهبی شهرستان، گردهمایی هیئات مذهبی اتباع افاغنه از جمله این گردهمایی‌ها بوده است.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: در این برنامه‌ها برای چگونگی عزاداری‌های محرم و ساماندهی مکان‌های پرجمعیت، برنامه‌ها و راهکارهایی ارائه شده و برخی آسیب‌های عزاداری تبیین شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان، اعزام مبلّغ به مناطق مختلف را از دیگر برنامه‌های این اداره پیش از محرم عنوان کرد و افزود: برای برگزاری مجالس عزاداری امام حسین(ع) در ماه محرم امسال، یکصد و بیست نفر مبلغ از کاشان به شهرها و روستاهای تابعه و استان‌های همجوار اعزام شدند.

حجت‌الاسلام حسینی رسالت حوزویان و مبلغان دین در عصر حاضر را سنگین خواند و گفت: دشمنان اسلام برای محو آثار عاشورا و انحراف در فلسفه و قیام عاشورا تلاش مضاعفی را آغاز و باعث آسیب‌هایی به جلسات و هیئات مذهبی نیز شده‌اند.

وی بر نقش مهم مبلغین و مبلغات دینی در آسیب‌زدایی از عزاداری‌ها تأکید کرد و یادآور شد: مبلغان و بانوان مبلغه دینی در محرم و مراسم عزداری‌ها باید فلسفه قیام عاشورا را برای مردم بیان کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان، یکی از مسائلی که باعث می‌شود دشمن بتواند برخی اوقات به اهداف شوم خود برای انحراف عزاداری‌ها از مسیر اصلی نزدیک شود را جهل و نادانی برخی افراد از مسائل دینی دانست.

وی یادآور شد: در صورت آگاهی بخشی به جامعه توسط ملبغان و ارتقای سطح آگاهی و همچنین ارتقای فرهنگ عزاداری‌ها، دشمن هیچ‌گاه نخواهد توانست به اهدافی که برای ضربه زدن به اسلام و تشیع تعیین کرده است برسد.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به این که دشمن در بحث اصل دین و مسئله توحید و امامت و ولایت ایجاد شبهه کرده است افزود: متأسفانه دشمن در این راه از رسانه‌ها و ظرفیت‌های موجود ایران نیز نهایت بهره‌برداری را کرده است.

به گفته وی مبلغان ما برای اینکه بتوانند مباحث معرفتی دین را برای مردم تبیین کنند باید سخنرانی‌های خود را به صورت پرسش و پاسخ دو طرفه با طرح شبهات و براساس مخاطب‌سنجی و میزان ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی کنند.

حجت‌الاسلام حسینی بر بیان مسائل معرفتی براساس توحید و بیان استدلال توسط مبلغان تأکید کرد و گفت: امروز دشمن تلاش می‌کند از جهل برخی از جوانان سوء‌استفاده کند و در این راه نیز متأسفانه افرادی فریب خورده‌اند.

وی استفاده از پرسش و پاسخ در مسائل معرفتی، توحید، امامت و بیان فلسفه عزاداری‌ها را مهم قلمداد کرد و یاد آورشد: متأسفانه گاهی مشاهده می‌شود برخی از جوانان ما نمی دانند چرا و برای چه عزاداری می‌کنند.

به گفته وی، دشمن تلاش می‌کند تا سینه‌زنی و گریه را از عزاداری‌ها حذف و عزاداری‌ها را در حد و اندازه‌های یک متینگ، گردهمایی و یا کنفرانس تنزل داده تا به مرور آثاری از عزاداری باقی نماند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان اشک و گریه را تبلور عشق به اهل بیت(ع) دانست و گفت: سینه‌زنی به معنی شنیدن پیام امام حسین(ع) است و هر یک از عزاداران با سینه‌زنی خود انزجار خود را از دشمنان اسلام اعلام می‌کند و بر ادامه راه امام حسین(ع) تأکید می‌کنند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما