اهدای پرچم متبرک حضرت رضا(ع) به هیئات مذهبی سراسر کشور

ایکنا , 5 آبان 1393 ساعت 9:59

مراسم اهدای پرچم متبرک حضرت رضا(ع) به هیئات مذهبی سراسر کشور با حضور نمایندگان ۵۲۵ هیئت مذهبی در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی برگزار شد.


سعید عبدالحسینی، قائم‌مقام تولیت آستان قدس در مراسم اهدای پرچم متبرک حضرت رضا(ع) به هیئات مذهبی سراسر کشور گفت: امام حسین(ع) ارائه‌دهنده کامل‌ترین و جامع‌ترین راهکار سعادت بشری هستند.

وی اظهار کرد: بالاترین الگوبرداری از دانشگاه حسینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی صورت گرفت و زیباترین جلوه ها در هشت سال دفاع مقدس رقم خورد. طبیعی است که بجز فرهنگ حسینی و فرهنگ شهادت طلبی هیچ نیرویی نمی توانست جوانان ما را در برابر قدرت های سلطه گر دنیا به پیروزی برساند.

عبدالحسینی با اشاره به موضع خصمانه دنیای استکبار در مقابل نظام اسلامی ایران، گفت: امروز بحث انرژی هسته‌ای، حقوق بشر و امثالهم که از سوی آنها مطرح می شود، بهانه است، ترس و واهمه اصلی آنان از فرهنگ و پایبندی ما به ارزش‌های اسلامی است. در واقع جنگ تحمیلی یک محک قوی برای دشمنان نظام بود که دریابند تفکر شیعی برای آنها خطرناک است و نمی‌توان این تفکر را سرکوب کرد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی هیئات مذهبی را به شناخت اهداف امام حسین(ع) و مظلومیت ایشان و تبیین آنها دعوت کرد و تصریح داشت: هدف اباعبدالله الحسین(ع) رسیدن انسان ها به آزادی و نیز رعایت حقوق بشر به معنای واقعی کلمه است. آن چه امروز در غرب با عنوان آزادی و حقوق بشر مطرح است، ادعایی بیش نیست و بیشتر به جنبه های جسمانی و مادی می پردازد و جلوه های واقعی آزادی، آزادگی و رعایت حقوق بشر در نظام اسلامی به عنوان یک نظام مهم از عاشورا قابل مشاهده است.

وی با بیان این که به برکت انقلاب اسلامی، اندیشه‌های ماندگار امام راحل(ره) و تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب، امروز شرایط و بسترهای لازم برای انجام کارهای فرهنگی و ترویجی فراهم است و بهترین راه مبارزه که همان فرهنگ عاشورایی است، در اختیار ما قرار دارد. در مجالس، روضه ها و اشعار خود، ضمن تبعیت از شیوه‌های سنتی و مورد تایید، ابعاد حماسی قیام حسینی و خصوصیات اخلاقی و اهداف فرهنگی ایشان را مدنظر قرار داده و معنویت، آگاهی و اخلاص در مراسم و مجالس را بالا ببرید تا دشمنان توان به انحراف کشاندن جوانان را نداشته باشند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در پایان گفت: امروز مفتخر هستیم پرچم مقدس بارگاه حضرت رضا(ع) را به عنوان تیمن و تبرک در اختیار هیئات مذهبی سراسر کشور قرار دهیم تا در دسته‌های عزاداری، تکایا، مساجد و حسینیه‌ها قرار گیرد و ان‌شاءلله منشأ خیر و برکت برای تمام ایران باشد.

یادآور می‌شود، در این مراسم به ۲۹ نماینده از ۲۹ استان کشور، پرچم متبرک رضوی اهدا شد و سایر مدعوین نیز پرچم‌های متبرک را از معاونت اماکن متبرکه رضوی دریافت کردند.


کد مطلب: 21372

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21372/اهدای-پرچم-متبرک-حضرت-رضا-ع-هیئات-مذهبی-سراسر-کشور

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir