فراخوان نخستین سوگواره ملی «میعادگاه عاشورایی دانشجویان» اعلام شد

ایکنا , 5 آبان 1393 ساعت 13:08

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان از اعلام فراخوان ارسال آثار هنری دانشجویان کشور به نخستین سوگواره ملی «میعادگاه عاشورایی دانشجویان» از سوی این نهاد انقلابی، همزمان با ۴ آبان امسال خبر داد.


مهدی عباسی، رئیس جهاد‌دانشگاهی استان زنجان با اشاره به برگزاری نخستین سوگواره ملی «میعادگاه عاشورایی دانشجویان» توسط این نهاد در زنجان، گفت: این سوگواره همزمان با فرارسیدن ماه محرم امسال و در راستای اجرایی شدن طرح «هفت شهر شایستگی» از سوی معاونت‌های فرهنگی جهاد‌دانشگاهی کشور، به میزبانی زنجان برگزار می‌شود.

وی افزود: این سوگواره با هدف ارتقای تعهدات اخلاقی، اعتقادات دینی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در بین دانشجویان سراسر کشور برگزار می‌شود و در آن تلاش می‌شود در کنار فضای علمی موجود در دانشگاه‌ها، دانشجویان بتوانند از زمینه‌های فعالیت‌های فرهنگی نیز بهره ببرند.
رئیس جهاد‌دانشگاهی استان زنجان ترویج هم‌افزایی فرهنگ عاشورایی را از دیگر اهداف برگزاری این سوگواره دانست و ابراز کرد: دانشجویان کشور در این سوگواره با ساختار فکری و عملی سیدالشهدا(ع) آشنا شده و از میان آنان استعدادهایی شناسایی خواهد شد که بتوانند در اشاعه این ساختارهای نورانی تلاش کنند.

پایگاه اینترنتی نخستین سوگواره ملی «میعادگاه عاشورایی دانشجویان» راه‌اندازی شد
عباسی تصریح کرد: نهادینه کردن و انتقال پیام و سبک زندگی سیدالشهدا(ع)، ترویج هنر متعالی نهضت اباعبداالله‌الحسین(ع)، اشاعه سبک زندگی سیدالشهدا(ع)، بدعت‌شناسی و آگاهی از زمینه‌های ورود بدعت و تحریف به فرهنگ عاشورا و بررسی مستمر و کاربردی آثار عاشورایی قابل انعکاس در جامعه، از جمله محورهای برگزاری نخستین سوگواره ملی «میعادگاه عاشورایی دانشجویان» است.

وی با اشاره به قالب‌های برگزاری این سوگواره، اظهار کرد: عکاسی(حرفه‌ای و عکاسی با گوشی همراه)، گرافیک(پوستر و اینفوگرافی)، معماری(طراحی المان شهری)، شعر، داستان‌ کوتاه و فعالیت‌های دانشجویان در فضای مجازی، قالب‌های اصلی این سوگواره هستند.

این مقام مسئول با اشاره به این‌که مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این سوگواره به آدرس «زنجان، بلوار ملاصدرا، جنب میدان شورا، مجتمع جهاددانشگاهی، طبقه سوم، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان زنجان»، چهار آبان تا چهار دی‌ماه امسال است، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سوگواره ملی می‌توانند به پایگاه اینترنتی www.roozevaghee.ir مراجعه کرده و یا با شماره ۰۲۴۳۳۵۴۶۰۰۲ تماس حاصل کنند.

رئیس جهاد‌دانشگاهی استان زنجان یادآور شد: مراسم اختتامیه این سوگواره همزمان با ۱۳ اسفند امسال به میزبانی جهاد‌دانشگاهی استان زنجان برگزار شده و برگزیدگان مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.


کد مطلب: 21397

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21397/فراخوان-نخستین-سوگواره-ملی-میعادگاه-عاشورایی-دانشجویان-اعلام

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir