اعلام آیین‌های ویژه ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) در حرم مطهر رضوی

ایکنا , 6 آبان 1393 ساعت 10:20

مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل آستان قدس رضوی آیین‌های ویژه ایام عزاداری حضرت اباعبدالله حسین(ع) را اعلام کرد.


احمد هاشم‌آبادی، مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل آستان قدس رضوی ضمن بیان این خبر عنوان کرد که در اجرای این ویژه‌برنامه‌ها از اساتید بنام استانی و کشوری بهره گرفته می‌شود. این برنامه‌ها به این شرح است:

عزاداری در دهه اول محرم با سخنرانی آیت‌الله علم‌الهدی (۵ شب اول) و حجت‌الاسلام و المسلمین عبدخدائی (۵ شب دوم) به همراه مرثیه‌سرایی و عزاداری ذاکرین اهل البیت(ع) از شنبه ۳/۸/۹۳ تا دوشنبه ۱۲/۸/۹۳ بعد از نماز مغرب و عشا در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود
همچنین آیت الله محسن کازرونی و حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی ارفع به همراه مرثیه‌سرایی و عزاداری ذاکرین اهل بیت(ع) در یکشنبه ۴/۸/۹۳ تا سه‌شنبه ۱۳/۸/۹۳ ساعت ۹:۳۰ تا ۱۳ در رواق امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

محفلش شیرخوارگان
محفل شیرخوارگان حسینی نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع و مرثیه سرایی و عزاداری احمد واعظی جمعه ۹/۸/۹۳ ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۵ در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود.
همچنین مراسم عزاداری حسینیه و کتابخانه امام رضا (ع) نیز با سخنرانی آیت‌الله محسن کازرونی و مرثیه سرایی و عزاداری: احمد واعظی و امیر کرمانشاهی همراه با قرائت زیارت عاشورا توسط محمد عطاپور همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و بیان احکام برگزار می‌شود.
این مراسم شنبه ۳/۸/۹۳ تا چهارشنبه ۱۴/۸/۹۳ در میدان شهدا، خیابان شهید هاشمی نژاد، کوچه ناظر برگزار می‌شود.

سلسله نشست‌های تخصصی دهه اول محرم
• سلسله نشست «زیبا‌شناسی حماسه عاشورا» با سخنرانی عبدالرضا کردی، سه‌شنبه و چهارشنبه مورخ ۶ و ۷ آبان‌ماه از ساعت ۱۵ الی ۱۷ و سلسله نشست «احیای فریضتین فراموش‌شده» با سخنرانی حجت‌الاسلام طاهری در روز پنج‌شنبه مورخ هشتم آبان‌ماه در ساعت ۱۵ تا ۱۷ در تالار شیخ طبرسی، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در دوربرگردان شیخ طبرسی (ره) برگزار می‌شود.


کد مطلب: 21415

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21415/اعلام-آیین-های-ویژه-ایام-عزاداری-سیدالشهدا-ع-حرم-مطهر-رضوی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir