به کارگیری سیستم صوتی غیرتخصصی هیئت‌های مذهبی به آثار تاریخی آسیب نرساند

ایکنا , 6 آبان 1393 ساعت 13:39

حجت‌الاسلام سیدعبدالصاحب حسینی گفت: باید مراقب باشیم به کارگیری غیرتخصصی ادوات و سیستم صوتی در عزاداری هیئت‌های در تیمچه امین‌الدوله کاشان به آثار تاریخی آسیب نرساند.


حجت‌الاسلام سیدعبدالصاحب حسینی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان در حاشیه نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی کاشان گفت: این نشست با هدف جلوگیری از هرگونه تخریب آثار تاریخی و سلامت جان عزاداران در تیمچه تاریخی امین‌الدوله کاشان برگزار شد.

وی افزود: با توجه به اینکه به کارگیری غیرتخصصی ادوات و سیستم‌های صوتی سبب آسیب رساندن به ابنیه تاریخی مجموعه بازار کاشان می‌شود، مقرر شد هیئت‌های مذهبی از سامانه صوتی مستقر در محل که مورد تأیید میراث فرهنگی و گردشگری و اداره تبلیغات اسلامی است، استفاده کنند.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: پیشتر استفاده از ابزار، ادوات و سیستم‌های صوتی با ارتعاشات بیش از حد مجاز در تیمچه امین‌الدوله بازار کاشان، آسیب‌هایی به این بنا وارد کرده بود.

وی افزود: همچنین در این نشست مقرر شد آذین‌بندی و نصب جایگاه در تیمچه امین‌الدوله از سوی سازمان زیباسازی شهرداری کاشان و با هماهنگی میراث فرهنگی و به صورت کارشناسی شده صورت گیرد تا از ایجاد خسارت به این مکان تاریخی جلوگیری شود.

یادآور می‌شود، هیئت‌های مذهبی شهر کاشان در ایام محرم، در قالب دسته‌های عزاداری با عبور از بازار تاریخی کاشان در تیمچه امین‌الدوله گرد هم می‌آیند و در این مکان تاریخی به عزاداری می‌پردازند.

تیمچه امین‌الدوله مربوط به دوره قاجار در سال ۱۳۵۳با شماره ۱۰۱۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


کد مطلب: 21435

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21435/کارگیری-سیستم-صوتی-غیرتخصصی-هیئت-های-مذهبی-آثار-تاریخی-آسیب-نرساند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir