تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۵
۰
کد مطلب : ۲۱۴۵۲

مانعی برای اکران «رستاخیز» وجود ندارد/ صاحبان فیلم به شایعات پاسخ دهند

مانعی برای اکران «رستاخیز» وجود ندارد/ صاحبان فیلم به شایعات پاسخ دهند
حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در آیین رونمایی از مجموعه مستند «آیین هم‌ آوایی» که امروز ششم آبانماه در موسسه رسانه‌های تصویری انجام شد، اظهار کرد: سکه ما ایرانیان و شیعیان به نام ابا‌عبدالله حسین (ع) ضرب شده است، حسینی که هر انسانی با شنیدن نامش احساس عاشقی پیدا می‌کند. این اتفاق نیز تنها برای مسلمانان روی نمی‌دهد، بلکه دیگر آزادگان جهان به هر دین و گرایشی با شنیدن داستان عاشورا شیدای اباعبدالله(ع) می‌شوند. من این موضوع را به عینه در یکی از دوستان خارجی خود مشاهده کردم.

وی افزود: پیام عاشورا را تمام مردم جهان درک کرده‌اند، پیامی که مبتنی بر آزادگی و مقابله با ظلم است. گواه بارز این ادعا نیز این است که هر روز در گوشه‌ای از جهان شاهد راهپیمایی و حرکت‌های مردمی علیه ظلم هستیم، اما به هر حال سوال‌های بسیاری در اذهان درباره عظمت واقعه عاشورا وجود دارد که باید از طریق سینما برای تمام مردم جهان پاسخ داده شود.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: عاشورا اگر به درستی از طریق سینما به بینندگان جهان معرفی شود مطمئن باشید که عاشقان حسین (ع) روز افزودن خواهد شد، حتی آن کسانی که تنها برای کنجکاوی نسبت به عاشورا دقیق شده‌اند بدون شک عاشقی حسین (ع) را پیش گرفته‌اند. مطلب دیگر اینکه عاشورا هویت همه ماست و برای شناختن این فرهنگ کافی است تا به شهرها و نقاط مختلف ایران سفر کنیم تا به واسطه سبک زندگی ایرانی با فرهنگ عاشورا که در زندگی تمامی ایرانیان جا دارد، آشنا شویم.

ایوبی در ادامه این بحث تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های مهم و اصیل ایرانیان تمدن ایرانی - اسلامی آنهاست که در هر استان می‌توان به خوبی آن را مشاهده کرد. در این راستا خوشحالیم در این مجموعه سعی شده نگاهی دقیق به فرهنگ عاشورا در ۱۰ استان کشورمان شود.

وی درباره برخی شبهه افکنی‌ها که از طریق برنامه‌های ماهواره‌ای صورت می‌گیرد، گفت: هنر سنتی ایران طی قرن‌ها که از عمرش می‌گذرد برای عاشورا سنگ تمام گذاشته است، اما امروز نوبت هنر مدرن به ویژه سینماست که پیام عاشورا که دنیا تشنه آن است را به جهانیان منتقل کند، همچنین با زبان فیلم و مستند به طریق مناسبی به شبهات مطرح شده در این حوزه پاسخ داده خواهد شد. این مجموعه قدمی آغازین در این حوزه است که امید دارم با جدیت ادامه پیدا کند.

رئیس سازمان سینمایی به مطلب فوق اضافه کرد: برای رسیدن به سینمای عاشورایی هم ما سیاست‌های دقیقی تنظیم کرده‌ایم. این گفته را می‌توان در دفترچه‌ای که سیاست‌های ما در آن تبیین شده جزء اولویت‌ها مشاهده کرد. برای همین آثاری که با این محوریت تولید شود حتما مورد حمایت جدی ما قرار می‌گیرد.

وی در انتهای سخنانش در پاسخ به سوال ایکنا مبنی بر اینکه این حمایت‌ها تنها در ساخت خلاصه شده یا اینکه در اکران نیز لحاظ می‌شود و این‌که آیا فیلم «رستاخیز» اکران می‌شود؟ گفت: من از شما می‌پرسم، آیا ما از این فیلم حمایت نکردیم؟ ما هر کاری که برای رفع مشکلات و سوءتفاهماتی که پیرامون فیلم وجود داشت انجام دادیم. صاحبان فیلم نیز این اعتقاد و باور را دارند و معتقدند که همه کارها پیرامون این «رستاخیز» خوب پیش می‌رود.

ایوبی در انتها اعلام کرد: صاحبان فیلم برای اکران فیلم‌شان برنامه‌هایی دارند که ما نمی‌توانیم آن را به هم بزنیم، چون از نظر ما دلیلی ندارد که این فیلم اکران نشود، البته اگر در این میان شایعه‌های وجود دارد باید از صاحبان فیلم درباره آن پرسیده شود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما