پیوست دانشنامه امام حسین(ع) منتشر می‌شود

ایکنا , 7 آبان 1393 ساعت 11:04

مدیر گروه سیره‌نگاری پژوهشکده علوم و معارف حدیث از انتشار دو جلد پیوست دانشنامه امام حسین(ع) در آینده‌ای نزدیک خبر داد.


به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، حجت‌الاسلام سیدمحمود طباطبایی‌نژاد با اشاره به انتشار دانشنامه ۱۴ جلدی امام حسین(ع) در سال ۸۹ و با بیان این که دانشنامه امام حسین(ع) یک اثر موضوعی است که مطالب آن اقتضای تفسیر داشته است، عنوان کرد: دو جلد به عنوان پیوست به دانشنامه ۱۴ جلدی اضافه شد که در آنها متن کامل و پیوسته شش مقتل کهن و مشهور با ترجمه ذکر شده است.

مدیر گروه سیره‌نگاری پژوهشکده علوم و معارف حدیث عنوان کرد: مبحث نقش زنان در حادثه کربلا بر دانشنامه افزوده شد، زیرا نقش زنان به صورت پراکنده در دانشنامه امام حسین(ع) آمده بود، ولی به نظر رسید که به صورت یک جا در بیانی مستقل در پیوست عرضه شود.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه کتابشناسی دانشنامه امام حسین(ع) در انتهای جلد دوم پیوست آمده است، گفت: دو جلد نمایه‌های دانشنامه امام حسین(ع) در نظر گرفته شده که با احتساب این دو جلد دانشنامه امام حسین(ع) دارای ۱۸ جلد می‌شود. طباطبایی‌نژاد یادآور شد: تاکنون یک جلد گزیده دانشنامه امام حسین(ع) و دو جلد با عنوان شهادت‌نامه امام حسین(ع) و نرم‌افزار و سی دی دانشنامه امام حسین(ع) به همت دارالحدیث منتشر شده است.

وی یادآور شد: نقشه‌های دانشنامه امام حسین(ع) و دانشنامه امیرمومنان(ع) با توضیحاتی با عنوان اطلس غدیر و عاشورا نیز به چاپ رسیده است.


کد مطلب: 21453

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21453/پیوست-دانشنامه-امام-حسین-ع-منتشر-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir